کرج - مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه یکی از اهداف ما در سال ۹۷ رسیدن نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد است ، گفت: با ایجاد ۱۰ دفتر مشاوره کارآفرینی و کسب و کار در استان درصدد راهنمایی کارآفرینان از طرح نویسی بدوی تا اجرای طرح و معرفی به سرمایه گذار هستیم.

ایجاد ۱۰ دفتر مشاوره کارآفرینی در البرز/ تک رقمی شدن نرخ بیکاری هدف سال ۹۷

ابراهیم شاد مهر  در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین نرخ بیکاری  در نیمه نخست سال ۹۶ استان البرز را ۱۴ درصد عنوان کرد و گفت: در زمستان سال گذشته میزان بیکاری به ۱۱ درصد رسید که اگر این روند ادامه پیدا کند امسال نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بیکاری در البرز نسبت به سال گذشته ۰/۳ درصد کاهش پیدا کرده است چراکه در ابتدای سال ۹۶  نرخ بیکاری بیش از حد تصوربالا بود  وبا در نظر گرفتن اهداف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن کیفیتی که مد نظر بود نرسیده بودیم.

شادمهرتاکید کرد: با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته در استان و اعلام استانداری البرز به نهاد های دولتی مبنی بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری در البرز هدف ما  در سال ۹۷ این است که نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد برسد.

وی با اشاره به مشکلات  اشتغال برسر راه  فارغ التحصیلان گفت: این مشکلات معمولا عمومی بوده و در کل کشور وجود دارد، استان البرز نیز تعداد ورودی فارغ تحصیلان بیش از نیاز مشاغل مختلف همچون صنعت، کشاورز و خدماتی دارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان البرز ادامه داد:  علتی که بیکاری در استان البرز نسبت به سایر استان ها آمار بالایی دارد ورود مهاجرین از سایر استان ها به البرز است به همین این علت  در فرایند تک رقمی کردن نرخ بیکاری دراستان دچار مشکل می شویم.

شادمهر در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه در زمینه کارآفرینی چه فعالیت هایی را انجام داده اید، گفت: با ایجاد ۱۰ دفتر مشاوره کارآفرینی در کسب و کار در استان درصدد راهنمایی کارآفرینان  از طرح نویسی بدوی تا اجرای طرح همچنین  معرفی به  سرمایه گذار در حوزه کاری در این مراکز هستیم.

وی اضافه کرد: وزارتخانه در استان ها مسئولیتی بر عهده ما گذاشته است تا برای شناسایی ومعرفی کار آفرینان در هر استان اقدام کنیم.

شادمهربا اشاره به اینکه جشنواره تقدیر از کارآفرینان استان البرز هر دو سال یکبار برگزار می شود، گفت: این جشنواره ها به شناسایی کارآفرینان برتر در استان کمک می کند.

وی در پایان گفت: در سال گذشته وظیفه خانه استارت آپ ها  برعهده اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که از اواسط سال گذشته این رسالت  به عهده پارک علم و فناوری  گذاشته شد که در این تغییرات ما عضو کمیته اصلی بوده  و در استارت آپ ها حضور داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.