رشت- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:‌ بارش برف و سرمازدگی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال خسارت به محصولات باغی و زراعی کشاورزان گیلانی وارد کرد.

سرمازدگی ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان گیلانی وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، حبیب جهانساز اظهار داشت:‌ در پی بارش برف ۲۶ و ۲۷ فروردین و بروز سرمازدگی خسارت فراوانی به محصولات باغی و زراعی گیلان وارد شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده، ارزش ریالی این آسیب‌ها حدود ۲ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت:‌ بر اثر این سرمازدگی که در مناطق وسیعی از استان گیلان اتفاق افتاد به محصولات زراعی و باغی بیش از ۲۶ هزار و ۸۷۵ هکتار از کشاورزان گیلانی آسیب جدی وارد شده است.

جهانساز با اشاره به اینکه این حادثه موجب کاهش تولید محصولات کشاورزان می‌شود عنوان کرد:‌ ارزیابی‌های کارشناسان نشان می‌دهد وقوع این سرمازدگی ۱۱ هزار و ۲۷۱ تن کاهش تولید انواع محصولات زراعی و باغی در گیلان را به‌دنبال دارد.

وی انواع مختلف محصولاتی که دچار آسیب شده‌اند را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ فندق‌،‌ گردو،‌ گل‌گاوزبان و چای از جمله محصولات زراعی و باغی هستند که در اثر بارش برف اخیر و سرمازدگی در گیلان دچار خسارت‌ها و آسیب‌های جدی شده‌اند.

جهانساز با اشاره به تعداد شهرستان‌های خسارت دیده از سرمازدگی اخیر تصریح کرد: ‌باغداران شهرستان‌های رودسر،‌ سیاهکل،‌ املش،‌ رودبار و رضوانشهر از جمله کسانی هستند که سرمازدگی اخیر در گیلان آسیب‌های جدی به محصولات آنان وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ کارشناسان جهادکشاورزی گیلان همچنان در حال بررسی و ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان هستند و احتمال اینکه این میزان خسارت اعلام شده تغییر کند وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.