یزد – سفیرجمهوری گرجستان در ایران گفت: یزد دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کم‌نظیر و جذابی بوده و این استان قلب ایران است.

یزد دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کم‌نظیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری یزد،یوسب چاخواشویلی در دیدار با استاندار یزد با اشاره به توانمندی‌های استان یزد درزمینه های مختلف صنعتی، معدنی و گردشگری علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری در یزد را خاطرنشان و برافزایش روابط و توسعه مبادلات تجاری بین یزد و گرجستان تأکید کرد.

علاقه‌مند به توسعه ارتباطات با همه کشورها هستیم

استاندار یزد در این دیدار با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه ارتباطات با همه کشورها در چارچوب اصول و ارزش‌های خود و حفظ منافع دو طرف است، گفت: آمادگی کامل را برای افزایش همکاری با جمهوری گرجستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و تجاری داریم.

محمود زمانی قمی با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی عمیق دو کشور ایران و گرجستان اظهارداشت: دولت جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه ارتباطات و همکاری با همه کشورهای دنیا در چارچوب اصول و ارزش‌های خود و حفظ منافع دو طرف است.
وی افزود: مسائل و مشترکاتی که بین ایران و گرجستان وجود دارد، فراوان است و همین نقاط مشترک زمینه‌ساز توسعه ارتباط بین دو کشور خواهد بود و آماده افزایش همکاری‌ها با گرجستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری هستیم و در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم هیئت مشترکی از گرجستان و استان یزد تشکیل شود و این زمینه‌های همکاری را رصد نماید و توسعه دهد.
استاندار به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان ساخت: این استان جزو شش استان صنعتی ایران است و ۵۱ درصد سنگ‌آهن کشور، ۵۰ درصد کاشی و سرامیک، ۲۷ درصد صنعت نساجی و ۱۵ درصد تولیدات فولاد ایران از استان یزد است و ۳۲ ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود.
زمانی قمی بابیان اینکه یزد به دلیل داشته‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی ثبت میراث جهانی شده گفت: در سال ۹۲ تعداد گردشگران خارجی که به استان یزد سفرکرده بودند کمتر از ۲۰ هزار نفر بود و این رقم در سال ۹۶ به ۱۲۴ هزار نفر افزایش‌یافته است.
استاندار در پایان با تشکر از سفیر گرجستان در ایران برای سفر به یزد و اعلام آمادگی برای توسعه روابط گرجستان و استان یزد، اظهار امیدواری کرد: با همکاری دو طرف زمینه ارتباط بیشتر اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان یزد و گرجستان فراهم شود و این سفر نقطه آغازی بر روابط گسترده بین جمهوری اسلامی ایران، استان یزد و جمهوری گرجستان باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.