خرم آباد- به مناسبت هفته سلامت، همایش پیاده روی عمومی در حاشیه دریاچه کیو خرم آباد برگزار شد.

همایش پیاده روی عمومی در حاشیه  دریاچه  کیو برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ این همایش  به مناسبت هفته سلامت و با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این همایش  از حضور گسترده مردم شهر خرم آباد تشکر و قدردانی کرد و گفت: سلامتی نعمت بزرگی است که از سوی خداوند به انسانها اعطا شده است و ما باید قدر آن را بدانیم.

دکتر کوروش ساکی اظهار داشت: طی بررسی های صورت گرفته در سال ۱۳۹۰ مشخص شد ۷۶ درصد علت مرگ و میرها مربوط به بیماری های غیرواگیر است.

ساکی ادامه داد: ۴۶ درصد این آمار مربوط به بیماریهای قلب و عروق می باشد که امروز گریبانگیر بسیاری از مردم شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تغذیه نا مناسب، کم تحرکی، استرس و مصرف بی رویه دخانیات به عنوان علل اصلی بیماری های قلب و عروق گفت: ورزش و فعالیت بدنی یکی از راه های بسیار مهم در جهت پیشگیری از این بیماری هاست.

وی تأکید کرد: اگر با فعالیت بدنی خودمان را به زحمت نیندازیم این بیماریها هستند که ما را به زحمت خواهند انداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به خدمات ارائه شده در مراکز جامع سلامت در جهت پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و عنوان کرد: خانواده ها می توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت که تمام نقاط شهرها و روستاهای سراسر استان را پوشش می دهند تست های خطر سنجی را به صورت رایگان انجام دهند.

 ساکی گفت: در مراکز جامع سلامت  مراجعه کنندگان علاوه بر انجام این تست ها می توانند از مشاوره  پزشک و کارشناسان تغذیه  مستقر در مراکز نیز بهره مند شوند.

وی در پایان پس از تشکر از سازمان ها و دستگاههای اجرایی شرکت کننده در همایش پیاده روی عمومی تأکید کرد: امیدوارم همه  ما خطر بیماری های غیرواگیر به ویژه قلبی عروقی و دیابت را جدی گرفته و ورزش را به عنوان یک برنامه ی همیشگی در برنامه های روزمره قرار دهیم.

در این برنامه دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر عزیزپور مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان، دکتر بیرانوند دکتر رفاهی رئیس سازمان فوریت های پزشکی استان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد و جمعی از پرسنل فعال سازمان های مختلف همگام با عموم مردم به ورزش پیاده روی پرداختند. کارشناسان هیأت پزشکی ورزشی استان نیز با برپایی چادر سلامت به ارائه خدمات سلامت از جمله تست قند و فشار خون و مشاوره تغذیه برای شرکتت کنندگان پرداختند.

همچنین در این همایش طی مراسمی و به قید قرعه هدایایی از طرف معاونت بهداشتی و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و هیأت پزشکی ورزشی استان به شرکت کنندگان اهدا شد.این همایش به همت ستاد برگزاری مراسم هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری خرم آباد، مرکز بهداشت خرم آباد و هیأت پزشکی ورزشی لرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.