۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 597260

ساری- رئیس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا از راه اندازی خانه سرباز صلح ایران خبر داد.

خانه سرباز صلح ایران راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ قاسم رحیمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: این خانه با حضور جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش در دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین با اعلام اینکه بدنبال هویت بخشی به نقش سربازان در دفاع مقدس هستیم، اضافه کرد: «خانه سرباز صلح» یک سازمان مردم نهاد است و قوانین و مطالبات معطل مانده این قشر را پیگیری می کند.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران با اعلام اینکه از ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی، ۳۶ هزار شهید، سرباز وظیفه بودند، یادآور شد: ۳ و نیم میلیون سرباز در دفاع مقدس حضور جانانه داشتند که از این میان، ۲ و نیم میلیون سرباز در ارتش خدمت می کردند.

سرهنگ رحیمی از برگزاری یادواره ۳۳۰۰ شهید سرباز مازندران در ششم اردیبهشت در مصلای شهرستان جویبار خبر داد و گفت: از این میان، ۲۷۹۳ شهید، سرباز نیروی زمینی و مابقی سربازان ژاندارمری هستند.

وی با اعلام اینکه بدنبال اهداف صلح طلبانه هستیم، خاطرنشان کرد: امسال ۹ همایش دیگر در تبریز، اصفهان، مشهد، کرمانشاه برگزار می شود.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا اضافه کرد: همایش بعدی با عنوان «فردوسی، شکوه ایران» ۲۵ اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: از فعالان اجتماعی در زلزله کرمانشاه از جمله چهره های سرشناس ورزشی و هنری، فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران اجرایی تجلیل کردیم.

وی اضافه کرد: مقرر شد از سربازانی که در حوزه کارآفرینی فعالند و بیش از یکهزار شغل ایجاد کردند، تجلیل شود.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران در پاسخ به سوال قدس آنلاین از انتشار خاطرات کهنه سربازان در سایت این نهاد خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.