چابهار- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند تجهیزات INMARSATو MARINECOMMANDER که از جدیدترین و بروزترین تجهیزات کمک ناوبری در جهان هستند، بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد.

تجهیز شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان؛ سید حسن ابراهیمی با بیان اینکه واحدهای عملیاتی جستجو و نجات دریایی نقش مهمی در رسیدگی به سوانح و افراد مضطر در دریا دارد اظهار داشت: اکنون تنها یک شناور جستجو و نجات دریایی در استان سیستان و بلوچستان فعال بوده که خدمات لازم را به درخواست کنندگان در دریا ارائه می کند.

وی گفت: سیستم جدید کمک ناوبری با توجه به اجراء هوشمندسازی تجهیزات مخابراتی، شامل ۵ تجهیز متشکل از رادار، سیستم شناسایی خودکار کشتی (AIS)، وی. اچ. اف (VHF)، دستگاه عمق یاب کشتی (Echo sounder)، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در یک مجموعه می باشد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان افزود: تجهیزات جدید دارای قابلیت ارسال پیام و برقراری ارتباط شناورها با ایستگاه به راحتی و به صورت ارتباط صوتی میباشد.

شایان ذکر است که سیستم های فوق به دلیل اعزام شناور جستجو و نجات این اداره کل به آب های آزاد و ورود به مناطق اقیانوسی و حاره ای نصب شده است تا بدینوسیله این شناور امکان برقراری ارتباط کامل را از هر نقطه ای از اقیانوس با مرکز جستجو نجات دریایی بندر چابهار (MRCC) داشته باشد.

وی با اشاره به این که تمرکز فعالیتهای شناورهای صیادی و تجاری استان بر روی اقیانوس هند و دریای عمان بوده و این سیستمها جهت هر چه بهتر و سریعتر انجام گرفتن عملیاتهای جستجو و نجات دریایی استفاده خواهد گردید؛ خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با توجه به تعداد بالای عملیاتهای جستجو و نجات دریایی و گستردگی منطقه تحت پوشش جهت این عملیاتها، اقدام به خرید شناور جدید جستجو و نجات با قابلیتهای جدید و بروز دنیا نموده که در نیمه دوم سال ۹۷ به تیمهای عملیاتی این اداره کل ملحق خواهد گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.