همدان - مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۱۵ واحد تولیدی دارای پروانه تاسیس از جهاد کشاورزی از سوی بانک های استان تملک شدند گفت :در زمینه باز گرداندن واحدهای تملک شده صحبت هایی با بانک ها شده اما بانک دنبال سود آوری است وبا متقاضی کنار نمی آید.

تملک ۱۵ واحد صنایع کشاورزی از سوی بانک ها
به گزارش قدس آنلاین ، غلامحسین تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از وظایف جهاد کشاورزی در زمینه صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون است، اظهار کرد: یکی از اهداف مورد تاکید در جهاد کشاورزی ایجاد ارزش افزوده از محصولات تولیدی کشاورزی هدف ایجاد درآمد برای کشور و تامین مایحتاج عمومی است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام عدم وابستگی به سایر کشورهاست، ادامه داد: در سال‌های گذشته با فرامین صادر شده از سوی رهبری و مسوولان خودکفایی در بسیاری از محصولات انجام شده است.
مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به موضوع حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و با بیان اینکه وقتی موضوع کالای ایرانی مطرح می‌شود بخشی مربوط به مایحتاج سبد خانوار است، بیان کرد: کالای ایرانی شامل مواد غذایی هم می‌شود و آسیب در بخش کشاورزی کمتر است.
وی با بیان اینکه مواد غذایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که باید جلوگیری شود، افزود: باید فرهنگسازی برای مصرف مواد غذایی تولید داخل انجام شود.
تقوی با بیان اینکه برخی محصولات کشاورزی مانند کشمش در بسته‌های ۱۰ کیلویی صادر می‌شود درحالی که می‌توان در بسته‌های شکیل‌تری صادرات انجام شد، تصریح کرد: یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می‌شود که بخش زیادی به صورت فله و گونی از استان و کشور خارج می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمتی رفت که سیب زمینی صورت فرآورده‌های سیب زمینی از کشور خارج کرد، افزود: نگاه‌ها به سمت بسته بندی به درستی در حاال پیش رفتن است اما باید عزم جدی برای این کار وجود داشته باشد.
مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی استان مشکلات بانکی دارند و یا تملک شده‌اند، افزود: یکی از چالش‌های اساسی تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌هاست.
وی با بیان اینکه ۱۵ واحد تولیدی دارای پروانه تاسیس از جهاد کشاورزی از سوی بانک‌های استان تملک شدند، ادامه داد: در زمینه بازگرداندن واحدهای تملک شده صحبت‌هایی با بانک‌ها انجام شده اما بانک دنبال سودآوری است و با متقاضی کنار نمی‌آید.
تقوی با بیان اینکه  برخی از دستگاه‌ها هماهنگی لازم را ندارند، تصریح کرد: کارخانه‌ای ۳۵ میلیون حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می‌کند اما تامین اجتماعی برای ۲ میلیون بدهی حساب کارخانه‌دار را مسدود کرده است.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی آهنگ خود را می‌زند، اداره دارایی کار خود را می‌کند و اجازه نمی‌دهند کارخانه حرکتی انجام دهد، تاکید کرد: بیشتر صنایع ما از بانک‌ها ناراضی هستند.
مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه دادن تسهیلات به متقاضیان یکی دیگر از چالش‌های حوزه کشاورزی است، ادامه داد: استان همدان ظریت‌های بسیاری از زمینه محصولات باغی، سبزی و صیفی، دام و طیور، گیاهان دارویی و... دارد.
وی با بیان اینکه استان همدان می‌تواند در بخش کشاورزی و در صادرات محصولات کشاورزی در قسمت صنایع در کشور حرف برای گفتن داشته باشد، افزود: تا پایان سال گذشته ۲۶۳ واحد تولیدی در استان همدان از جهاد کشاورزی پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.
تقوی با بیان اینکه ۱۶۹ واحد از صنعت، معدن و تجارت پروانه بهره‌برداری در حوزه کشاورزی صادر کرده است، بیان کرد: سال گذشته تعداد متقاضیان زیادی برای ایجاد واحد صنایع کشاورزی داشتیم.
وی با بیان اینکه این ۲۶۳ واحد ظرفیت یک میلیون و ۳۴۸ هزار تن جذب مواد اولیه را دارد، افزود: این تعداد واحد یک میلیون و ۶۰ هزار تن می‌تواند تولید داشته باشد.
مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۷۲ نفر در ۲۶۳ واحد اشتغال دارند، ادامه داد: سرمایه گذاری ثابت انجام شده برای این واحدها ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی و ماندگاری میوه است، افزود: توسعه سردخانه مدنظر بود و در استان ۳۵۰ هزار تن ظرفیت سازی در بخش سردخانه‌ها انجام شده است.
تقوی با بیان اینکه۱۵۰ هزار تن سردخانه در استان همدان به بهره برداری رسیده و استفاده می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود ظرفیت سردخانه‌های همدان به یک‌میلیون تن برسد.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.