کرج- با استعفای هفته گذشته اصغر نصیری و کناره گیری وی از مسئولیت شهرداری کرج گمانه زنی ها برای معرفی شهردار جدید در روزهای اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

بالا گرفتن گمانه زنی ها برای انتخاب شهردارکرج/نام مدیران سابق درمیان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در روزهای اخیر طیف ها و محافل سیاسی در استان البرز از نام های مختلفی برای حضور در مسند شهرداری کرج یاد می کنند که البته در خصوص این نفرات هنوز هیچ اظهار نظر رسمی از سوی اعضای شورای شهر مطرح نشده است.

وجه الله خدمتگزار و محمد تقی ایرانی فرمانداران اسبق کرج، مجید سریزدی وعلی ترکاشوند شهرداران سابق این کلانشهر و عباس زارع عضو فعلی شورای شهر کرج از جمله اسامی شاخص ومطرحی هستند که از آنها به عنوان گزینه های اصلی تصدی پست شهرداری کرج یاد می شود اما در سوی مقابل نه تایید و نه تکذیبی از سوی ۱۳ عضو شورا به خصوص رییس آن مطرح شده و همین مساله بر پیچیدگی فرایند انتخاب شهردار افزوده است.

اعضای شورای شهر در روزهای اخیر در مواجهه با سوالات خبرنگاران و رسانه های گروهی تنها به بیان مشخصه های شهردار مدنظرشان اشاره می کنند و به نوعی از بیان نام ومشخصه گزینه های مدنظرشان طفره می روند.

سخنگوی شورای شهر کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه نمی توانم از نام وگزینه مشخصی برای شهرداری کرج نام ببرم به فضای متفاوت این روزهای مدیریت شهری اشاره کرد وگفت: مسئولین گزینه ای را به شورامعرفی نکرده اند اما بعضی از مسئولین سابق تماس گرفته اند وبه عنوان کاندید تصدی پست شهرداری کرج خود را معرفی کرده اند.

رحیم خستو اما انتخاب اعضای شورای شهر را تنها مولفه کافی برای حضور یک فرد در شهرداری کرج ندانست وافزود: انتخاب شهردار با اعضای شورا است اما بعد از انتخاب فرد مورد نظرتوسط شورای شهر براساس قوانین تائید نهایی و صدور حکم شهردار با نهاد های رسمی چون قوه قضائیه، اطلاعات و...است.

وی شاخصه اصلی گزینه انتخابی شهرداری را توانمندی وی در تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: بزرگترین مشکل شهر در حال حاضر جذب منابع مالی و سرمایه پایداراست، بنابراین با این رویه شهردار منتخب بایستی هم رونق درشهر به وجود بیاورد و هم بتواند ۱۲ هزار نفری که در شهرداری خدمت می کنند را به نحو مطلوب اداره کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرج نیز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: امیدواریم شورای اسلامی شهر در آینده ای نزدیک به جمع بندی لازم برسد و شهردار جدید کرج انتخاب شود.

محمد نبیونی افزود: امید است با همیاری مسئولان استانی و کشوری  با سرعت و دقت شهردار کرج انتخاب شود و سکان شهر کرج به فرد مورد نظر سپرده شود.

به نظر می رسد اعضای شورای شهر درصدد هستند درکوتاه ترین زمان ممکن فرایند انتخاب شهردار را رقم بزنند و در همین آغازین روزهای سال ۹۷ مدیریت شهری را به ثبات برسانند اما قطعا رسیدن به این مقصود با توجه به توصیه ها و معرفی نام های مختلف از سوی افراد و طیف های مختلف با دشواری وپیچیدگی های خاص خود همراه خواهد بود.

اعضای شورای به خوبی می دانند افکار عمومی پس از رسانه ای شدن اختلافات شان با شهردار قبلی راه و مجالی برای تکرار آن ندارند بنابراین تلاش دارند با بررسی ابعاد مختلف موضوع و ارزیابی دقیق گزینه های اصلی در نهایت به یک انتخاب درست والبته با کمترین ریسک برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.