وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دولت ترامپ هشدار داد که خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران به روند گفتگوهای واشنگتن- پیونگ یانگ لطمه خواهد زد.

ظریف: با خروج آمریکا، ایران هم به احتمال قوی از برجام خارج‌می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس در شهر نیویورک، به دولت ترامپ هشدار داد که خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران (برجام) با اثبات این نکته که واشنگتن به وعده های خود عمل نمی کند، به روند گفتگوهای آمریکا با کره شمالی لطمه خواهد زد.

وی در ادامه تأکید کرد که در صورت خروج آمریکا از این توافق هسته ای، ایران نیز «به احتمال قوی» از این توافق خارج خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه اظهار داشت که [در صورت خروج آمریکا از برجام] جمهوری اسلامی ایران دیگر به تعهدات بین المللی مندرج در این توافق مهم و منعقده در سال ۲۰۱۵ پایبند نخواهد ماند و این [اقدام واشنگتن] دستِ ایران را برای ازسرگیری روند غنی سازی [اورانیوم] به میزانی فراتر از محدودیتهای تعیین شده در این توافق، باز خواهد گذاشت.

محمد جواد ظریف همچنین خاطرنشان کرد که هرگونه اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای وضع مجدد تحریمهای لغو شده، «اساساً معادل به شکست کشاندن این توافق است».

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: «اگر آمریکا درصدد خروج از توافق هسته ای است، پیامد آنی این اقدام به احتمال زیاد این خواهد بود که ایران نیز دست به اقدام متقابل زده و از این توافق خارج می شود. [زیرا] دیگر توافقی وجود ندارد که ایران بخواهد به آن پایبند بماند».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.