کرج- محور کرج به کندوان و یا به عبارت درست تر جاده چالوس در حالی در سال های اخیر به یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی کشور تبدیل شده است که خبر مربوط به اخذ عوارض از خودروهای عبوری بار دیگر در شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

تکذیب اخذ عوارض از خودروها در «جاده چالوس» /چهارمین جاده زیبای دنیا «پولی» نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حدود ۳ سال پیش بود که فرماندار وقت کرج از ضرورت اخذ عوارض از خودروهای عبوری در محور کرج به چالوس سخن به میان آورد و عنوان کرد درآمد حاصل از اخذ عوارض در توسعه زیرساخت های جاده چالوس و خدمات رفاهی به مسافران هزینه خواهد شد.

 در آن مقطع این پیشنهاد و صحبت با واکنش های مختلفی روبرو شد ودر نهایت با مخالفت نهادهای مختلف موضوع از دستور کار خارج شد.

 اما در روزهای اخیر و با بازنشر دوباره طرح پیشنهادی ۳ سال پیش موضوع اخذ عوارض از خودروهای عبوری از جاده چالوس بار دیگر در شبکه های اجتماعی مطرح وداغ شده است.

 برنامه صبحگاهی تلویزیونی «حالا خورشید»  نیز که متاثر از اتفاقات و سوژه های داغ فضای مجازی بخشی از محتوای برنامه خود را تنظیم می کند از کنار این مساله به راحتی نگذشت و در تماس تلفنی با رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیر شد.

قاسم بی نیاز در این تماس تلفنی با بیان اینکه قانون اخذ عوارض طبق قانون شامل بزرگراه ها است و شامل جاده چالوس نمی شود گفت: ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی متعلق به ۳ سال پیش است و در این خصوص خبر یا اتفاق جدیدی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه روند احداث قطعه اول اتوبان تهران به شمال در حال احداث است گفت: روند اجرایی پروژه به خوبی پیش می رود ودر صورتی که از آن بهره برداری شود عوارض قانونی در این اتوبان اخذ خواهد شد و اخذ عوارض شامل جاده چالوس نمی شود.

فریدون آسرایی خواننده البرزی که مهمان این برنامه ورضا رشیدپور بود نیز در واکنش به این موضوع با بیان اینکه این جاده نیاز به رسیدگی بیشتری دارد اما اخذ عوارض از خودروها موضوعیت ندارد گفت: هنگام عبور از این جاده فضا وامکانات مناسبی در پیرامون آن دیده نمی شود وبه همین دلیل نسبت به گذشته کمتر به زادگاهم آسارا می روم.

واقعیت آن است که جاده چالوس که از آن به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا یاد می شود بیش ازهر زمانی زیر بار فشار ترددهای پرحجم در ایام مختلف سال است واین در حالی است که همپای این ترددهای رو به تزاید زیرساخت های لازم برای خدمات دهی مناسب به مسافران ایجاد نشده است.

ایجاد شبکه فاضلاب فراگیر، ارتقا امنیت جاده و پیشگیری ازحوادثی چون ریزش کوه و دیگر مخاطرات موجود، تقویت تجهیزات امدادی و بهداشتی به خصوص ایجاد یک مرکز پزشکی مجهز از جمله نیازهای این جاده پرتردد کشور محسوب می شود وباید از سوی مسئولان استانی و کشوری مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.