شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر جزء مهمترین اولویت‌های مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

اجرای طرح های سرمایه گذاری، اولویت مسئولان چهارمحال و بختیاری است

به ‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در نشست با گروه سرمایه‌گذاران ژاپنی اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری زمینه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های آب و فاضلاب، سدسازی، شبکه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه‌های تفریحی و رفاهی دارد. 
وی افزود: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری به منظور اجرای طرح‌های مختلف از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری فراهم است. 
عباسی تصریح کرد: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر جزء مهمترین اولویت‌های مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به حضور ایل بختیاری در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اجرای پکیج‌های کوچک تولید انرژی برای این قشر بسیار مورد نیاز است. 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان بام ایران و محلی بسیار مناسبی برای تابش نور خورشید و استفاده از انرژی باد است. 
وی عنوان کرد: به همین منظور پس از بازبینی نهایی گروه سرمایه گذار ژاپنی از مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری نسبت به تعیین محل برای واگذاری زمین مورد نیاز و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو طرف اقدام می‌شود. 
عباسی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معافیت‌های مالیاتی و شرایط مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در مناطق مختلف کشور فراهم کرده است. 
وی ادامه داد: وجود منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین مزیت‌های این استان در زمینه جذب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این استان محسوب می‌شود. 
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به همین منظور تمامی مسئولان و نمایندگان استان نسبت به تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این استان اقدامات لازم را انجام می‌دهند. 
وی یادآور شد: در گذشته نیز برخی شرکت‌ها و سرمایه گذاران ژاپنی در چهارمحال و بختیاری طرح هایی مانند جایکا در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را اجرا کرده‌اند. 
عباسی عنوان کرد: دولت قصد دارد تا چندین هزار طرح نیمه تمام عمرانی خود را برای تکمیل و بهره برداری سریع‌تر با روش های گوناگون در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. 
وی خطرنشان کرد: قرارگیری چهارمحال و بختیاری بین دو استان بزرگ و صنعتی اصفهان و خوزستان زمینه را برای تسهیل سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این استان فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.