مشهد-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی در جوار امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه یک نیاز فرهنگی است، گفت: این کتابخانه‌های در بقاع متبرکه این استان احداث می‌شود.

کتابخانه‌های مشارکتی در بقاع متبرکه خراسان رضوی احداث می‌شود

 حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در حاشیه بازدید از امامزاده شعیب (ع) سبزوار اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌توان از ظرفیت فرهنگی و ساختمانی اوقاف برای برپایی کتابخانه‌ای مشارکتی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نهادها برای برپایی کتابخانه‌ها استفاده شود، اظهار کرد: احداث کتابخانه در بقاع متبرکه در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور مؤثر است و تأثیرگذاری فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بصیرت و دانایی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: نگاه به کتابخانه‌ها به‌عنوان محیط عمومی که محدودیتی در اعضاء ندارد، نگاه به کتابخانه فرهنگی باشد، تبلیغ چهره به چهره با زائران و جذب آنها و کودکان نوجوان به کتابخانه ضروری است.

در ادامه این بازدید، حجت الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز با اشاره به ضرورت وقف بر اساس نیازهای روز جامعه، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و توسعه یکی از مواردی واقفان باید به آن توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.