جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین احکام اعدام صادره علیه ۶ تن از غیرنظامیان این کشور در دادگاه نظامی را سیاسی خواند.

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای تأکید کرد که احکام صادره علیه ۶ تن از شهروندان بنا بر اتهامات کذب احکام سیاسی محض است.

در این بیانیه با اشاره به تأیید حکم اعدام ۶ تن از غیرنظامیان به اتهام طراحی ترور فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین آمده است که «دادگاه نظامی مخفی امروز حکم خود را صادر کرد در حالیکه متهمان هر گونه ارتباط با این قضیه را رد و تأکید کردند که تحت شدیدترین شکنجه‌های وحشیانه و زندانی شدن در مکانی که حتی اسم آن را نمی‌دانستند، قرار گرفته‌اند تا از آنها اعتراف گرفته شود آن هم در  قضایایی که الوفاق آن را محاکمه با اهداف سیاسی محض می‌داند».

الوفاق افزود که هدف از این محاکمه‌ها و صدور احکام سیاسی، تقویت نفوذ قدرت حاکمه در کشور از یک سو و ایجاد داستان‌های ساختگی به منظور بهره‌برداری سیاسی آن در محافل بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی است.

جمعیت مذکور با اشاره به اینکه پادشاه بحرین شخصا و به طور مستقیم بر این احکام نظارت دارد و با موافقت وی صادر شده است، تأکید کرد که این نوع محاکمه‌ها یک محاکمه سیاسی برای غیرنظامیان مسالمت‌جو و بی‌گناه است که مطلقا ارتباطی با این قضایا نداشته‌اند.

الوفاق همچنین توقف اعدام‌های سیاسی ظالمانه در بحرین را خواستار شد.

دادگاه تجدیدنظر نظامی بحرین امروز چهارشنبه حکم اعدام ۶ شهروند بحرینی به اتهام تلاش برای ترور ژنرال «خلیفه بن أحمد الخلیفه» فرمانده کل نیروهای دفاعی بحرین را صادر کرد.

منبع: المنار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.