وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار رفع مشکل موضوع انتقال ارز ثبت سفارش‌های سال ۹۶ تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی پیرو فراخوان اعلامیه اداره کل تجهیزات پزشکی شد.

درخواست وزیر بهداشت برای واردات ۲۸۷ میلیون دلار تجهیزات پزشکی بدون انتقال ارز

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار رفع مشکلات موضوع انتقال ارز ثبت سفارش‌های سال ۹۶ تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی پیرو فراخوان اعلامیه اداره کل تجهیزات پزشکی شد.

در این نامه به جهانگیری آمده است: با توجه به بندهای ۲، ۵، ۱۲ و ۱۳ تصویب‌نامه شماره ۴۳۵۳/ت۵۵۳۰۰هـ مورخ ۲۲ فروردین ۹۷ هیأت وزیران در مورد ساماندهی و مدیریت بازار ارز به استحضار می‌رساند، برخی از شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی قبلاً ابلاغ تصویب‌نامه مذکور از طریق ثبت سفارش قانونی و بدون انتقال ارز با اعتبار مرسومی که نزد کمپانی‌های ذی‌نفع داشتند، نسبت به واردات تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، قطعات ساخت و لوازم یدکی مربوطه اقدام نمودند. طبق بررسی‌ به‌عمل‌آمده جمع مبلغ تعهدشده این دسته از اقلام حدود ۲۸۷ میلیون یورو است.

با عنایت به غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییر مقررات و سردرگمی فعالان در تأمین تجهیزات پزشکی، مزید امتنان است دستور فرمایید با معرفی این وزارت، تخصیص ارز و تسویه حساب ثبت سفارش مورداشاره تا سقف مبلغ ارزی مذکور امکان‌پذیر و جهت اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ شود.

بلاتکلیفی این دسته از تأمین‌کنندگان موجب اخلال در تأمین اقلام موردنیاز مراکز درمانی و به‌تبع آن اخلال در نظام سلامت و خدمت‌رسانی به بیماران شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.