رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اهمیت دستاوردهای پژوهشی و فناوری در جامعه و ضرورت توجه به آن گفت: گفتمان علم و فناوری در جامعه بایستی نهادینه شود.

گفتمان علم و فناوری در جامعه نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید متقی طلب روز چهارشنبه در سومین جشنواره معرفی و تقدیر از روابط عمومی ها و خبرنگاران برتر در حوزه دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ۲ کشور در رشت افزود: برای نهادینه شدن گفتمان علم و فناوری در جامعه بایستی بیش از پیش تلاش کنیم زیرا تحقق این مهم ضروری است.

وی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی های پارک های علم و فناوری در کشور اظهار کرد: مسئولان روابط عمومی های این حوزه در آگاهی بخشی مدیران در زمینه اینکه پارک های علم و فناوری در کشور چه محصولات دانش بنیانی در بازار عرضه کرده و قابل استفاده است، نقش مهمی دارند.
متقی طلب با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها یکی از مخاطبان شعار سال هستند.
وی خاطر نشان کرد: در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی در زمان حاضر، در استان گیلان ۵۰ محصول آماده در بازار داریم که به مسئولان اطلاع رسانی کرده ایم تا حداقل مطابق با بخشنامه های دولتی این محصولات را از خارج خریداری نکنند.
وی با اشاره به فرارسیدن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: روابط عمومی های پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها نیز می توانند با بیان دستاوردهای این حوزه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش نقش آفرینی کنند.
وی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از خبرنگاران تصریح کرد: اصحاب رسانه یاوران اصلی ما در اطلاع رسانی دستاوردهای حوزه های دانشگاه و پارک های علم و فناوری هستند.
وی با تشریح فعالیت های پارک علم و فناوری گیلان افزود: توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی ، تسهیل ارتباط بین مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقات و صنعتی، سازمان دهی و شبکه سازی شرکت ها و واحدهای فناور و دانش بنیان و توسعه فناوری های صنعت ساز از اهداف پارک علم و فناوری استان است.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران و مدرس این کارگاه نیز با بیان اینکه هنوز نقش روابط عمومی ها در سازمان شفاف نیست، گفت: نگاه ها نیز نسبت به روابط عمومی حرفه ای نیست.
مصطفی حاجی آقایی انتقال درست خبر را از جمله نقش های روابط عمومی ها دانست و اظهار کرد: روابط عمومی ها بایستی از خلاقیت برخوردار باشند.
وی با اشاره به ضرورت ارتباط صنعت با دانشگاه اضافه کرد: برای بقای دانشگاه، پارک های علم و فناوری و صنعت، راهی جز درست بازی کردن با قواعد روابط عمومی توسط این حوزه ها نداریم و روابط عمومی مغز متفکر سازمان در این حوزه است.
سومین جشنواره معرفی و تقدیر از روابط عمومی ها و خبرنگاران برتر حوزه دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ۲ کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان امروز (چهارشنبه) با معرفی و تجلیل نفرات برتر در رشت برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.