روزنامه کیهان در شماره امروز خود به انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر دعوت جشنواره کن از جعفر پناهی کارگردان دارای حکم محکومیت قضایی پرداخت و وزیر ارشاد را به انفعال متهم کرد.

اعطای جایزۀ کن به «پناهی» تقریباً قطعی است

این روزنامه نوشت: در جریان برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره، ولفگانگ‌اشپیندلر، خبرنگار یورونیوز با ایشان مواجه شد و سؤال کرد با توجه به پذیرفته شدن فیلم جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن، آیا مجوز خروج وی صادر خواهد شد؟

اما وزیر ارشاد در پاسخ به این سؤال ساده، به جای اتخاذ موضعی محکم به پشتوانه قانون بدون هیچ‌گونه موضع روشن درباره فعالیت‌های ضدامنیتی و ضد ملی پناهی در جریان فتنه پس از انتخابات 1388 و حتی‌اشاره‌ای ساده به محکومیت و حکم قضایی او و یا اینکه خیلی ساده بگوید تصمیم راجع به چنین مسئله‌ای با توجه به موضوع تفکیک قوا در نظام جمهوری اسلامی در حیطه اختیار بنده قرار ندارد، با دستپاچگی و از روی انفعال جملاتی را سرهم کرد و گفت:
«... پناهی در جوایز مختلف در جاهای مختلف حضور دارند و طبعا مسیر، مسیر جوایز مختلفی است که ایشان بالاخره در معرضش قرار دارند. در مورد این موضوع خاص ما هنوز بالاخره تصمیم قطعی گرفته نشده...»
جناب وزیر هیچ موضعی در قبال فیلمی که جعفر پناهی به طور غیرقانونی و برخلاف حکم قضایی و حتی بدون هیچگونه مجوزی از سوی وزارتخانه تحت مسئولیت ایشان ساخته، نگرفته است. وزیر محترم نه تنها کاری ندارد که این فیلم بدون مجوز نمایش از سوی همین وزارتخانه، به طور غیرقانونی به خارج کشور فرستاده شده! بلکه سعی می‌کند که با همین جملات الکن، خود را به اصطلاح در مسیر زمینه چینی برای اعطای جایزه جشنواره کن به جعفر پناهی قرار دهد که با توجه به شواهد موجود، تقریبا قطعی به نظر می‌رسد!!
نکته جالب اینکه اگرچه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ‌اشاره به جرائم و احکام قضایی جعفر پناهی طفره رفته و موضع خویش را در قبال اعمال فتنه گرانه و قانون‌شکنانه وی چه در سال 1388 در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری و چه امروز با ساخت غیرقانونی فیلمی و ارسال بدون مجوز آن به جشنواره خارجی روشن نمی‌کند، اما یورونیوز در ادامه گزارش خود به طور کامل به همه مسائل فوق با ذکر جزییات از دیدگاه خویش، می‌پردازد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.