همدان - معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان گفت: امسال اولویت بهزیستی همدان گسترش مراکز غیردولتی مشاوره خانواده است.

مراکز غیر دولتی تخصصی مشاوره خانواده در همدان افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی همدان امیر کوکاییان گفت: سازمان بهزیستی یکی از دستگاهایی است که متولی صدور پروانه فعالیت در راستای اهداف و ماموریت‌های واگذار شده به این سازمان است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی صدور مجوز پروانه فعالیت مشاوره عمومی، تخصصی و مراکز خانه سلامت روان محلی است، افزود: تعداد مراکز مشاوره خصوصی غیر دولتی که مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی گرفتند ۲۰ مرکز است که از این تعداد چهار مرکز به صورت تخصصی در بخش  خانواده و کودک فعال هستند.

معاون  امور فرهنگی و  پیشگیری بهزیستی همدان با اشاره به اینکه در شهرستان همدان یک مرکز مشاوره دولتی و یک مرکز مشاوره غیر حضوری ۱۴۸۰ در حال خدمات‌دهی به همشهریان است، افزود: سازمان بهزیستی در حاشیه شهرها با عنوان مراکز سلامت روان یک سری خدمات در حوزه مشاوره اولیه به مراجعین ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۱ مرکز سلامت روان در حال خدمات‌دهی در بخش آموزش خانواده و برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی استان گسترش مراکز مشاوره غیر دولتی تخصصی خانواده در سال جاری است.

کوکاییان ادامه داد: در خصوص آمار مراجعین به مراکز مشاوره غیر دولتی در سال گذشته خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۹۶ از این مراکز خدمات دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر نیز در سال گذشته به مراکز مشاوره دولتی مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفز سال ۹۶ از مراکز سلامت روان؛ خدمات دریافت کرده‌اند که آمار تماس با مراکز مشاوره غیرحضوری خط ۱۴۸۰ نیز ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

معاون  امور فرهنگی  و پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین مشاوره‌ها در بخش خانواده بوده است، افزود: اولویت امسال توسعه مراکز مشاوره خانواده است البته برنامه‌هایی همچون پیگیری غربالگری اضطراب نیز امسال در برنامه بهزیستی قرار دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ کودک در مهدکودک‌های استان مورد غربالگری اضطراب قرار گرفتند که از این تعداد ۴۲۹ نفر به مراکز تخصصی مشاوره برای بررسی بیشتر ارجاع داده شدند.

کوکاییان در خصوص آموزش‌های پیش از ازدواج و خانواده در حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برابر با ۱۰۹ هزار نفرساعت زیر پوشش آموزش پیش از ازدواج قرار گرفتند.

وی افزود: در بحث آموزش‌های خانواده نیز ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۱۴۸ هزار نفرساعت از بهزیستی خدمات گرفته‌اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.