اراک- مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه محلات قطب گردشگری استان و پایتخت گل ایران است، گفت:اولین جشنواره گل و گلاب محلات از ۶ لغایت ۱۴ اردیبهشت ماه در مجتمع نمونه گردشگری نور شهر محلات برگزار می شود.

اولین جشنواره گل و گلاب محلات برگزار می شود

 به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از روابط عمومی، مدیر کل میراث فرهنگی سید محمد حسینی  افزود: جشنواره گل وگلاب با محوریت آیین گلاب گیری در باغات گل محمدی برای اولین بار در شهرستان محلات برگزار می شود. این مراسم یکی از منحصربه فردترین و زیباترین آیین های کهن سرزمین ما به شمار می رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می تواند یکی از راه های جذب گردشگر باشد چراکه مراسمی رسته از دل طبیعت است.

وی گفت : گردشگران می توانند با مراجعه به کارگاه های گلاب گیری از نزدیک گل چینی و گلاب گیری به شیوه سنتی و صنعتی را مشاهده کنند. از سوی دیگر شهرستان محلات به عنوان قطب گردشگری استان و پایتخت گل ایران، قابلیت های بسیار منحصر بفردی برای جذب گردشگر و اغنای آنان دارد .

حسینی در ادامه اظهار کرد : با توجه به شرایط کم آبی در کشور و استان مرکزی بایستی محصولات کشاورزی را به سمت کشت های کم آب بر سوق دهیم که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری داشته باشد. نمونه کشت های کم آب بر، گل محمدی است که درختچه های این گل با شرایط اقلیمی این منطقه سازگاری دارد و در مقابل کم آبی بسیار مقاوم است و همچنین شرایط اشتغال بیشتری را برای این منطقه فراهم می آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان بیان کرد: شهرستان محلات دارای کشت انواع گل وگیاه است و حدود ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان تنها به کشت گل محمدی اختصاص دارد و سالانه ۲۰۰تن برداشت محصول دارد. این شهرستان پتانسیل وجود کارگاه های بزرگ گلاب‌گیری، فرآوری گلاب و گیاهان دارویی و عرقیات را دارد که نه تنها به توسعه اقتصادی منطقه ختم می شود بلکه یکی دیگر از فرصت های گردشگری منطقه را شکوفا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.