اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کارگران زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند و حیات اقتصاد و صنعت کشور با بازوان پرتوان کارگران زنده است.

 زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه کارگران هستند

 به گزارش قدس آنلاین ،محمدتقی آبایی صبح امروز در دیدار جامعه کارگری استان با استاندار مرکزی به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد:کارگران در دوران انقلاب، سازندگی و جنگ و امروز در عرصه تولید با تلاشی خستگی‌ناپذیر به پیشرفت و سربلندی کشور کمک کرده و به ایفای نقش پرداختند.

آبایی با اشاره به اینکه برخی فشارهای اقتصادی وارد شده به کارگران به برگزاری تجمع و ابراز اعتراض منجر می‌شود، بیان کرد: کارگران هیچ‌گاه مقابل نظام نبوده و نخواهند بود، اعتراضات صنفی کارگری به معنای مقابله با نظام نیست و آنچه کارگران دنبال می‌کنند تنها دستیابی به حداقل‌های معیشتی و تحقق مطالبات است.

وی  گفت :  در بخش حقوق کارگری تا قبل از سال ۹۳ افزایش حقوق همیشه کمتر یا برابر با نرخ تورم بوده است، در سال جاری میزان افزایش در این بخش بیش از نرخ تورم است که  افزایش حقوق جامعه کارگری برای حداقل بگیران ۱۹.۵ درصد اعلام شد در حالی که نرخ تورم زیر ۱۰ درصد اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان داشت : امروزه کارگران با چالش‌ها و سختی‌های بسیاری مواجه هستند،  رفع قوانین دست و پاگیر برای دستیابی کارگران به حقوق واقعی‌شان ضروری است و باید هرچه سریع‌تر این قوانین برطرف شوند.

وی ادامه داد : شکاف میان هزینه و درآمد کارگران بسیار بالاست، رشد معیشت کارگران در گرو چرخیدن چرخ توسعه است و متأسفانه امروز هزینه‌های کارگران با درآمدهایشان همخوانی ندارد و بسیار ناچیز است.

آبایی با بیان اینکه امسال برای ۸۰۰ هزار خانوار ۱۶ تا ۵۰ درصد افزایش یارانه نقدی در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته در راستای حمایت‌های غذایی سه نوبت سبد کالا توزیع شد و امید است امسال نیز این مهم عملیاتی شود. به گفته وی نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته به ۷.۹ درصد رسید و این استان کمترین نرخ بیکاری را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.