تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت های اقتصادی بالایی دارد.

منطقه آزاد ارس ظرفیت های اقتصادی بالایی دارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید خدابخش صبح امروز پنج شنبه در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که درحال بازدید از منطقه آزاد ارس هستند، اظهار داشت: این منطقه یکی از مناطق پیشرو اقتصادی در کشور است که باید از این پتانسیل ها و ظرفیت ها استفاده کرد.

وی همچنین با بیان اینکه رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می شود، ادامه داد: حضور و فعالیت شرکت های خوب خارجی در این منطقه نیز باعث اشتغال زایی و رونق منطقه آزاد ارس شده است.

خدابخش با اشاره به اینکه کارخانه دنیللی در منطقه آزاد ارس در این مدت کم از شرکت های تولید کفش در تبریز پیش افتاده است، ادامه داد: تولید کفش های این برند ایتالیایی باعث اشتغال ۲۵۰ کارگر شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این کارخانه می تواند الگوی اقتصادی برای کشور باشد، ابراز داشت: چرم مورد نیاز این کارخانه از تبریز تامین می شود ضمن اینکه باعث اشتغال زایی و رونق اقتصادی آذربایجان شرقی شده است.

وی به زیرساخت های کشاورزی در منطقه آزاد ارس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه محصولات کشاورزی باید از ارس به سراسر دنیا صادر شود، گفت: مجتمع های گلخانه ای منطقه آزاد ارس تمام محصولات خود را به روسیه صادر می کنند.

خدابخش در خصوص منطقه آزاد ارس همچنین گفت: این منطقه از نظر صادراتی جزو مناطق پیشرو کشور است.

وی به ضرورت ایجاد زیرساخت های حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: توسعه ترانزیتی این منطقه از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر اینکه جایگاه سابق جلفا را به این منطقه برمی گرداند، به نفع اقتصاد کشور است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.