کرج- پرورش دهنده نمونه ماهی استان البرز گفت: پروژه احداث نخستین پارک آبزی پروری کشور تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در البرز کلنگ زنی وآغاز خواهد شد.

 احداث نخستین پارک آبزی پروری کشور در البرز

علی صالحی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: پروژه پارک آبزی پروری با هدف آشنایی بیشتر مردم و نیز افزایش تولیدات احداث خواهد شد.

وی به فعالیت ۳ ساله مجموعه پرورش ماهی کاسپین به عنوان یکی از مراکز پیشرو کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت پرورش ماهی در این مجموعه از سال ۹۳ آغاز شد که این فرایند از ابتدا به صورت کارشناسی و با همکاری مهندسانی از کشورهای دانمارک و نروژ صورت گرفت.

پرورش دهنده نمونه ماهی استان البرز ادامه داد: فعالیت مجموعه پرورش ماهی ابتدا با واردات تخم ماهی از کشورهای دانمارک و نروژ آغاز شد.

صالحی تصریح کرد: این در حالی است که اکنون با گذشت ۳ سال از فعالیت این مجموعه با توجه به تخم ریزی ماهیان واردات تخم ماهی را متوقف کرده و از این حیث از لحاظ هزینه حدود ۲ میلیون دلار در سال صرفه جویی می شود.

وی به دیگر فعالیت های انجام شده در این بازه زمانی ۳ ساله اشاره کردو گفت: مهم ترین هدف از آغاز فعالیت در این مجموعه حفظ قدمت ۶۰ ساله آن بود که با گذشت زمان تبدیل به مجموعه ای برتر در زمینه پرورش ماهی کشور شده است.

پرورش دهنده نمونه ماهی استان البرز تصریح کرد: همچنین بازسازی استخرهای کهنه و افتتاح سالن های جدید و نیز مدیریت مصرف آب از دیگر اقدامات این مجموعه بود که در مسیر پیشرفت صورت گرفت.

صالحی به موانع موجود در مسیر فعالیت این مجموعه پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت با مشکلات متعددی مواجه بودیم چرا که گویا هنوز فرهنگ تعامل با بخش خصوصی در کشور نهادینه نشده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ به عنوان بخش خصوصی به تنهایی بار بسیاری از مشکلات را بر عهده داشتیم و در این زمینه حمایتی صورت نگرفت.

این پرورش دهنده ماهی استان البرز با اشاره به موانع موجود گفت: مجموعه ما به عنوان یکی از  مجموعه های فعال کشور در زمینه پرورش ماهی با مشکلاتی نظیر آب بها، بیمه کشاورزی، تسهیلات بانکی و مشکلات دیگر مواجه است.

صالحی در ادامه گفت: این در حالی است که مشکلات مربوط به برق مجموعه با همکاری اداره برق و استانداری البرز برطرف شده از همین رو انتظار داریم تا سایر ادارات و نهادها نیز به این مجموعه به عنوان صادر کننده ماهی نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: با افزایش تولیدات و صادرات مجموعه کاسپین توانایی استخدام نیروهای متخصص و جوان بیشتری را نیز داریم این در حالی است که تسریع این فرایند همکاری ادارات و نهادهای مختلف را می طلبد تا با آسودگی خاطر جهت پیشرفت مجموعه و در نهایت گامی جهت افزایش درآمد برای کشور برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.