بجنورد-عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه های بدخواهان به حوزه علمیه گفت: این همه هجمه، نشان از جایگاه تاثیرگذار و مهم روحانیت در جامعه دارد.

هجمه به حوزه علمیه بیانگر جایگاه تاثیرگذار روحانیت است
به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی روز پنجشنبه در آیین سومین روز از درگذشت آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روحانیت همواره ملجا و پناه مردم بوده اند و هجمه دشمنان هم به همین علت انجام می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: این شبکه ها و شبکه های ماهواره ای در فضای به اصطلاح مجازی، یک دام برای به تور انداختن افراد با تجربه و مجرب و کارکشته است. 
آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه هویت دام، پنهان و ناپیدا بودن است افزود: این شبکه ها که امروز داد همه را بلند کرده، سبب نگرانی خانواده ها است و امروز خانواده ها نگران به خطر افتادن سلامت ناموس، روح، جان و روان فرزندان در دام های شبکه های اجتماعی هستند. 
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنان که دقیق ترهستند از به خطرافتادن دین در فضای مجازی نگرانند و این شبکه ها را قتلگاه جوانان می دانند. 
وی با بیان اینکه فضای به اصلاح اطلاع رسانی، اما مسموم و آلوده کننده در شبکه های اجتماعی به قتلگاه جوانان بدل شده است افزود: خانواده ها نگران گرفتار شدن فرزندان در محیط بیرون از خانه نیستند بلکه گرفتار شدن عزیزان خود در فضای مجازی در اتاق و در داخل خانه، آنان را نگران کرده است. 
آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: در این میان تنها نهاد صلاحیت دار برای پاره کردن بندها و تورها در فضای مجازی، حوزه علمیه بوده و این اقدام تنها از روحانیت ساخته است. 
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران ایران، امروز شاخ شیطان بزرگ را شکسته است اما رسالت سپاه از هم گسیختن شبکه ها و تورهای دشمن در فضای مجازی نیست البته این مهم، تکلیف ارتش و کار بازاری ها هم نیست.
وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تنها نهاد صلاحیت دار برای ورود به حل این مشکل است گفت: روحانیت و عالمان دین در دوره ظلمانی و تاریک غیبت امام عصر(عج) علاوه بر اینکه مردم را به دین خدا فرا می خوانند، آنان را در یافتن راه درست راهنمایی می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: البته در میان روحانیان، افرادی هم هستند که خود گرفتار دام شدند، در حالی که قرار بود مردم را از دام و شبکه ها برهانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آیین دین شناسی، تقوا و خودسازی را از ویژگی های آیت الله مهمان نواز عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی با وجود داشتن امکانات به دنیا بی رغبت بود و زهد و ساده زیستی شان زبان زد عام و خاص بود. 
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: بجنورد، حماسه های زیادی به خود دیده است که حضور با شکوه اقشار مختلف در استقبال از رهبری یکی از این حماسه ها بود.
وی گفت: حضور مردم در آیین تشییع و تدفین پیکر آیت الله مهمان نواز، حماسه دیگری بود که نشان از قدرشناسی مردم دارد. 
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.