قزوین- امام جمعه قزوین در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: حمایت از کارگران لازمه حمایت از تولیدات داخلی است.

حمایت از کارگران لازمه حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین اظهار داشت: دعوت به تقوا هماهنگ با پیشوایان تقوا است و خداوند الگوهایی را برای افرادی که دنبال روی تقوا هستند، معرفی می کند.

وی با بیان اینکه انسان تحت تأثیر عوامل موثری است، افزود: شیطان از جمله عوامل تاثیرگذار بر انسان است و خداوند برای آینده جهان چشم انداز تعریف و بیان می کند که در تأثیرگذاری منفی شیطان بر انسان باید به خدا و ائمه اظهار تکیه کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند ما را در جهت و سوی امیال شیطانی قرار دهند، ادامه داد: از جمله عوامل مثبت،موثر و امیدبخش  بر زندگی آحاد مردم می توان به اعتقاد به منجی عالم بقیه الاعظم (ع) اشاره کرد؛ اگر اعتقاد به وجود این منجی و موعود از بین برود افسردگی، اضطراب، استرس ناامنی جای آن را می گیرد و وجود امام زمان (ع) مصداق بارز ذکر خدا است.

عابدینی گفت: قرآن با امام و اهل بیت (ع) پیوند ناگسستنی دارد و این دو همچون ریسمانی به هم پیوسته است؛ در زمان غیبت موعود نیز تمام انبیاء بر انسان نیز اثرگذار است و انسان نیز تأثیرپذیر هستند.

وی اضافه کرد: هر مؤمنی که برای بندگی خدا آماده باشد خداوند به دل پاک این انسان توجه می کند زیرا تنها انسان های خالص و پاکان قرآن های ناطق و ائمه هدی را درک می کنند و از آنها تأثیر می پذیرند؛ ایمان تنها به ادعا نیست و باید عمل در کنار آن باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: از نظر خداوند انسان مؤمن باید اهل عمل صالح باشد و به سایر انسان ها نیز کمک کند و بیان می کند که: «مؤمنانی که ایمان دارد و عمل صالح انجام دهد این مؤمنان جانشینان زمین خواهند بود و همراه و پیرو و صالح مصلح کل و زمینه ساز ظهور منجی عالم هستند و با امامشان هماهنگ کرده اند و چشم به ظهور امام زمان دوخته اند».

آیت الله عابدینی تصریح کرد: وعده های الهی تحقق می یابد و خداوند می فرماید: «زمانی که شرک بر عالم حاکم می شود، عبادت و بندگی در بین مردم رواج می یابد و اراده الهی به طور حتمی محقق می شود»؛ تحقق اراده های الهی شرایطی از جمله شایستگی و لیاقت بین مردم را می طلبد و زمان که انسان شایستگی یافت اراده الهی محقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در یک دوره ای آمادگی در کشور وجود نداشت و امام راحل را از کشور به خارج تبعید کردند و بعد شایستگی در بین مردم ایجاد شد و خداوند عبد صالح امام راحل را به کشور برگرداند؛ در کشورهای اسلامی مردم برای اسلام جهان و مقاومت می کنند برای این است که لیاقت و شایستگی جهانی را نشان دهند. 

امام جمعه قزوین مطرح کرد: امام صادق (ع) عنوان می کند که: «صاحب امر و اراده او که توسط خدا محقق می شود، در حال حاضر غیبت دارد و از دیده ها پنهان است و هر بنده ای باید تقوای الهی را در نظرگرفته و به دین روی بیاورد»؛ باید اعتقاد به دین افزایش یابد تا اعلام کنیم که شایسته ظهور هستیم.

آیت الله عابدینی مطرح کرد: امام حسن عسگری (ع) نیز عنوان می کند: «اگر کسی منکر فرزند من از امام علی (ع) تا امام زمان (عج) شود، همچون فردی است که ۱۲۴ پیامبر را قبول دارد و منکر حضرت محمد (ص) می شود و کسی که رسول خدا را منکر کند تمام انبیاء را منکر شده است».

وی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و روز مستضعفان یادآور شد: خداوند بیان می کند که : «برای نابودی مستکبران و ظالمان وحدت داشته باشید و تلاش کنید».

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: هر مسلمانی کارگر است زیرا خداوند انسان بیکار را دوست ندارد و نوع کارها متفاوت است؛ خداوند به عنوان نخستین کارگر بوده و جهان آفرینش کار خدا است و ما اگر امروز فعالیت هایی که انجام می دهیم به عنوان کارگر هستیم.

وی عنوان کرد: پیامبر فرمود خلق خداوند احسن است و هیچ نقص و عیبی ندارد و هرچیزی که خلق خدا بوده، زیبا و پرمعنا است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در نگاه دینی نیت کارگر الهی و دینی است و کسی که برای رضای خدا کار می کند امانت دار و دلسوز است و چیزی را تولید می کند احساس می کند که باید یک نمره برای خدا بگیرد.

آیت الله عابدینی اظهار داشت: کسانی که برای رضای خدا کار می کنند کارشان عبادت محسوب می شود و آن کسانی که برای رضای خدا کار می کنند کم کاری با آن ها ارتباطی ندارد و دلسوز هستند و کار را محکم انجام می دهند و بهترین تولید را روانه بازار می کنند؛ نیت است که کار را ارزشمند می کند و این مهم به کارگران مؤمن و متدین ما اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمودند: «قبل از آنکه عرق کارگر خشک شود اجرتش را بپردازید و کارگر قبل از آنکه کارش پایان یابد باید بداند که چه میزانی دستمزد دریافت می کند و این نشان می دهد معامله باید روشن و شفاف باشد»؛ باید بین کارفرما و کارگر روش برادری حاکم باشد که دلسوزی متقابل است.

امام جمعه قزوین گفت: پیامبر فرموده است که: « عبادت ۱۰ جز است و ۹ جز آن کسب روزی حلال است که اگر محقق نشد همه چیز مشکل دار است»؛ هدف ما کسب تقواست و ما برای تقوا نیازمند عبادت هستیم و اگر اجزای عبادت پاک و حلال نباشد عبادت ما قابل قبول نخواهد بود و از این عبادت تقوایی نصیب ما نمی شود؛ به عبارت دیگر عبادت انسان را به تقوا می رساند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: انسان باید در عرصه کار با روحیه و نشاط و انگیزه کامل وارد شود؛ حمایت از تولید کارگر و ایرانی به عنوان بیان خداقوت به کارگران است.

وی اضافه کرد: هر مسلمانی باید سرباز امام زمان (عج) و چشم بینای نظام باشد و هرجایی که احساس خطر کردیم باید به مسوولان اطلاع رسانی کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: نباید اهل بریز و بپاش باشیم و باید در مصرف منابع الهی از جمله آب مدیریت بهینه داشته باشیم و بریز و بپاش کار شیطانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به کاهش چشم گیر نزولات آسمانی اشاره و تصریح کرد: آب و برق با یکدیگر مرتبط است و کاهش نزولات آسمانی در تولید برق نیز اثرگذار خواهد بود و اگر عده ای متوجه این موضوع نیستند را متوجه حساسیت این امر کنیم.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز جوان اضافه کرد: فرزندان جوان که مایه نشاط هستند دعوت می کنیم که رفقای خود را تشویق کنند و عضو افتخاری ستاد نماز جمعه باشند.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پرداخت و تشریح کرد: همزمان با سالروز شهادت مظلومانه، فیلسوف و دانشمند، مروج احکام و دین هفته عقیدتی سیاسی را پیش رو داریم که امیدواریم قدردان این روزها باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: امیدواریم قدربدانیم و چشمان را از یاس و ناامیدی و قساوت قلب شست و شو دهیم و یقین بدانیم که آینده ای روشن برای برچیده شدن استکبار و ظلم در راه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.