آندرس اینیستا، کاپیتان باتجربه بارسلونا، لحظاتی پیش اعلام کرد که در پایان فصل از این باشگاه جدا خواهد شد.

وداع اشکبار آندرس اینیستا از بارسلونا/ جدایی ستاره دوست داشتنی آبی اناریها در پایان فصل

به گزارش قدس آنلاین، اینیستا در پاییز گذشته قراردادش را با بارسلونا تمدید کرد اما پیشنهاد قابل توجه باشگاه چینی چونک کینگ لیفان باعث شد تا او تصمیمش را تغییر بدهد.

بعد از هفته ها گمانه زنی، سرانجام او دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی ویژه، جدایی اش از آبی و اناری ها را تایید کرد. او گفت:" عصر بخیر به همه. این کنفرانس مطبوعای برای اعلام این تصمیم است که این فصل، آخرین فصل حضورم در اینجاست. من این تصمیم را به دقت و با فکر زیاد گرفتم. درک می کنم که بعد از 22 سال حضور در اینجا، بازیکن این تیم بودن چه معنایی دارد.

وی افزود: برای من بارسا بهترین تیم دنیاست. می دانم برای اینکه بتوانید سال ها در این تیم بازی کنید، چه چیزهایی لازم دارید. می دانم کاپیتان بودن چه معنایی دارد و همین طور مسئولیت آن چگونه است. بنابراین اگر بخواهم با خودم و با باشگاهی که همه چیز به من داد صادق باشم، درک می کنم که دوران من امسال به پایان می رسد؛ تنها بر اساس یک حقیقت ساده و آن اینکه باشگاهی که از 12 سالگی پذیرای من بود، شایستگی این را دارد که همیشه بهترین بازی ها را از من ببیند؛ همانطور که تا به حال اینطور بوده و درک می کنم که در آینده ای نزدیک، دیگر نمی توانم از نظر بدنی و ذهنی، بهترین بازی هایم را ارائه بدهم.

اینیستا ادامه داد: امروز، روز بسیار دشواری برای من است زیرا من در تمام طول زندگی ام اینجا بودم و خداحافظی با خانه ام و زندگی ام کار بسیار پیچیده ای است. درک می کند که این طبیعت و قانون زندگی است که با جلوتر رفتن، شرایط دشوار و دشوارتر خواهد شد؛ بنابراین شرایط آسانی در باشگاه برایم فراهم نمی شود و این شایسته من و باشگاه بارسلونا نیست.

ستاره دوست داشتنی بارسلونا همچنین گفت: پیش از پایان، مایلم از باشگاه و آکادمی لاماسیا تشکر کنم زیرا آنچه من امروز به عنوان یک بازیکن و انسان هستم، بیش از همه به خاطر آنهاست؛ به خاطر هم تیمی هایم و همه آنهایی که هر روز و هر فصل در کنارشان کار کردم و هر روز من را به آدم بهتری تبدیل کردند و همین طور هوادارانی که علاقه شان را به من نشان دادند و این چیز فوق العاده ای است.

وی با تشکر از خانواده خود یادآور شد: همچنین از والدینم و خواهرم تشکر می کنم که 22 سال قبل با ماشین با هم به اینجا آمدیم و حالا هم اینجا هستند و 22 سال بعد من اینجا با قوی ترین آدمی هستم که در زندگی ام با او ملاقات کردم و هر روز باعث شادی من است و او همسرم است و مهمترین چیز در زندگی مان، سه فرزندی است که با هم داریم.

اینیستا ادامه داد: در پایان از هواداران دو آتشه بارسا، آنهایی که شاهد رشد من بودند و تک تک قدم هایی که من از 12 سالگی طی کردم را دیدند و در روزهای خوب و بد در کنارم بودند. از همه شما متشکرم زیرا همه شما باعث شدید که از هم ازنظر ورزشی و هم شخصی بازیکن بهتری شوم.

من با هم تیمی ها، مدیران و سرمربی صحبت کردم. لازم نیست که بگویم آنها چه می خواستند یا من چه می خواستم زیرا اینها یک آرزوست اما تلاش کردم تا در چند ماه اخیر با تمام توانم بازی کنم؛ کاری که در تمام طول زندگی ام انجام دادم و تلاش کردم تا جای ممکن با خودم و باشگاه روراست باشم و این مهمترین دلیل است که فهمیدم این آخرین فصل من است.

کاپیتان بارسلونا همچنین خاطرنشان کرد: من این شانس را داشتم که لحظاتی فوق العاده را در بارسا تجربه کنم اما اولین بازی ای که برای تیم اول بارسا در بروژ انجام دادم، همیشه در ذهنم خواهد ماند. همه چیزهایی که آن روز اتفاق افتاد، رویایی بود که به واقعیت تبدیل می شد. جام ها و موقعیت های مهم زیادی وجود داشت اما اولین بازی برای تیم اول بارسا مهمترین روز برایم بود.

این تصمیم یک پروسه طولانی بود. من تمام طول زندگی ام اینجا بودم و خداحافظی کردن راحت نیست. روزی که قراردادم را تمدید کردم، از باشگاه تشکر کردم که این فرصت را به داد که ادامه بدهم. باشگاه این اطمینان را به من داد زیرا آنها درک کردند که من بازیکن صادقی هستم و اگر من نتوانم برای باشگاهی که همه چیز به من داد، بهترین بازی را ارائه بدهم، خوشحال نخواهم بود. می دانم که زمان خداحافظی حالاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.