پاسخ کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های #مرگ_بر_آمریکا و #DownWithUSA به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی شده بود ایرانی‌ها در دوران او این شعارها را سر نمی‌دهند سبب شد ترامپ، یکی از توئیت‌های خود را حذف کند.

ترامپ توییتش را پاک کرد

کاربران ایرانی در فضای مجازی ادعاهای «دونالد ترامپ»،   رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با   برنامه «Fox&Friends» که مدعی شده بود ایرانی‌ها در دوران حضور او در کاخ سفید شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهند را پاسخ دادند.  

ترامپ، روز پنجشنبه در مصاحبه با این شبکه خبری، هنگام فهرست کردن دستاوردهای ادعایی خود و مقایسه آن با دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: « آن ها (ایرانیها) مدام فریاد می زدند مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا. اما دیگر نمی‌گویند آن ها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا می‌گفتند اما در زمان من نمیگویند.»

از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ در شامگاه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (جمعه اول بهمن ۱۳۹۵) ایرانی‌ها صرفنظر از رویدادهایی مانند روز قدس، ۱۳ آبان و تظاهرات‌های ۲۲ بهمن‌ماه تنها در ۶۴ نماز جمعه، شعار مرگ بر آمریکا سر داده‌اند. (۸ نماز جمعه در سال ۱۳۹۵، ۵۱ نماز جمعه در سال ۱۳۹۶ و ۵ نماز جمعه در سال ۱۳۹۷، قبل از سخنرانی ترامپ.)

همچنین ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که ایرانی‌ها به دلیل لفاظی‌های ضدایرانی وی در اولین تظاهرات ۲۲ بهمن‌ماه با تب و تاب بیشتری در تظاهرات شرکت کرده و شعارهای ضدآمریکایی سر دادند. (تصاویر زیر مربوط به ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ است.)

ترامپ در مدت زمانی که از حضورش در کاخ سفید می‌گذرد بارها برای غلو در دستاوردهای خودش و نمایش تصویری از دولتش که در تباین و تناقض با واقعیت‌های موجود قرار دارند نشان داده حاضر است چشم و گوشش را به روی هر گونه اطلاعات و شواهد موجود در گذشته ببندد، تا جایی که یکی از دلایل حملات تند او به برخی رسانه‌ها نیز همین تلاش مطبوعات برای به چالش کشیدن ادعاهای نادرست او عنوان می‌شود.  

با این سابقه ذهنی، کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله بعد از مصاحبه ترامپ با هشتگ‌های «#مرگ بر آمریکا» و «#DownWithUSA» زنده بودن این دو شعار و خلاف بودن ادعاهای او را به او یادآوری کردند. چنانکه در عکس زیر دیده می‌شود، همان روز این دو هشتگ به دو موضوع داغ روز (ترند) در میان کاربران ایرانی توئیتر تبدیل شد.

در اقدامی جالب، اما، برخی از کاربران برای اطمینان از اینکه واقعیت به صورت بی‌واسطه‌تر و مستقیم‌تر به ترامپ منتقل می‌شود پیشنهاد کردند که این هشتگ‌ها زیر آخرین توئیت او در آن ساعت قرار داده شود. بر همین اساس،  شمار زیادی از کاربران ایرانی ذیل توییت ترامپ که در آن گفته بود "ساعت ۸ صبح با برنامه Fox&Friends مصاحبه می‌کنم. " هشتگ #DownWithUSA را توییت کردند.

تنها ساعتی بعد بود که ترامپ توئیت خود را بدون ارائه دلیلی مشخص حذف کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.