همدان - شهردار همدان با بیان اینکه همدان در ظرفیت گردشگری جزء کم نظیرترین شهرهای کشور است، گفت: تمام فرهنگسراها آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی کسب و کار هستند و باید در این خصوص نقشه راه طراحی کنیم.

آماده برگزاری کلاس‌ آموزشی کسب و کار در فرهنگسراها هستیم

به گزارش قدس آنلاین ، عباس صوفی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت «اشتغال و کارآفرینی» و با حضور شهردار و معاونان شهردار، مدیران مناطق شهرداری و مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار کرد: در همدان ظرفیت علمی و نیروی انسانی بالایی داریم اما در انجام امور و ایجاد کسب و کار گیرهایی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه همدانی‌ها ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مدیریت دارند، گفت: ظرفیت منابع بسیار بالایی داریم، اما باید دید چرا نشده است؛ در تولید مبل، گردو، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی رتبه نخست را داریم و در سفال لالجین نیز حرف اول را می‌زنیم.

شهردار همدان با بیان اینکه در ظرفیت گردشگری جزو کم نظیرترین شهرهای کشور هستیم، تصریح کرد: همدان در حوزه گردشگری بسیار قوی است؛ غار علیصدر و ظرفیت ابن سینا در جهان اگر برای هر کشور دیگری بود میلیاردها تومان درآمد کسب می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما تاکنون هیچ راهبردی نداشته‌ایم و تنها حرف زده‌ایم، افزود: سحر به عنوان یک برند موفق شروع کرد که سه سال اول موفق نبود اما در مباحث اجرایی و تبلیغات ورود کرد و موفق شد.

صوفی با بیان اینکه نتوانستیم صنایع استان را خوب در دنیا معرفی کنیم چراکه گیرهای مباحث سیاسی و مالی داریم، خاطرنشان کرد: برخی مسائل راهبردی را در این خصوص می‌توان به کار گرفت.

وی به دو وظیفه شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در شهرداری وظیفه داریم شهر را برای زندگی خوب آماده کرده و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم که شهروندان از زندگی و کار در شهر لذت ببرند؛ وظیفه دیگر حمایت از ظرفیت‌هاست که در وجود ظرفیت‌ها از بسیاری از شهرها بالاتر هستیم.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه در خصوص اشتغال در همدان باید خودمان را جلو ببریم تا به بلوغ برسیم، بیان کرد: اشکال ما این است فردی در همدان درخواستی برای کار می‌دهد، اما در ادامه می‌رود که باید از این افراد حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهرداری در بحث اشتغال است، یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی و کار آموزشی را پیش ببریم؛ تمام فرهنگسراها نیز آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی کسب و کار هستند و باید در این خصوص نقشه راه طراحی کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.