کرج- نشست خبری اعضای شورای اسلامی استان البرز به مناسبت روز شوراها در حالی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که از تصویب قانون مدیریت واحد شهری به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برون رفت شوراها از مشکلات کنونی یاد شد.

تصویب قانون مدیریت واحد شهری راهکار حل مشکلات شوراها

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این نشست که پیش از ظهر امروز شنبه برگزار شد رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه قانون مدیریت واحد شهری در دولت در حال بررسی است وبه زودی به صحن شورا ارائه خواهد شد اظهار کرد: قطعا با تصویب واجرایی شدن این قانون ضمن ارتقا جایگاه شوراهای شهر می تواند زمینه ساز حل خیلی از مشکلات مردم شود.

نادر ایزدبین ضمن اشاره به مشکلات موجود در فعالیت شوراها وتعامل آنها با شهرداری ها اظهار کرد:البته اگر شوراها به قانون موجود فعلی نیز به درستی عمل کنند بسیاری از مسایل حل می شود.

وی با انتقاد از رویه برکناری واستعفای شهرداران در استان البرز گفت: این مساله از دو جنبه قابل بررسی است، اول اینکه نگاه اولیه برای انتخاب شهردار اشتباه بوده است و یا اینکه نگاه و نگرش بلند مدت نداریم که در هر دو صورت به آن اشکال وارد است.

ایزدبین تصریح کرد: با همه این اوصاف انتخاب و کنارگذاشتن شهردار از وظایف شوراها است و باید به آن احترام گذاشت.

رئیس شورای اسلامی استان البرز ایجاد یک ردیف بودجه مستقل برای شوراها را یک ضرورت برای تقویت استقلال کاری وتقویت بعد نظارتی آن دانست و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و مقرر شده از محل ارزش افزوده درصدی به آن اختصاص پیدا کند که امیدوارم با تصویب مجلس همراه شود.

وی به رویکرد جدید شورای استان در دوره جدید اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵ ماه تلاش کرده ایم با بررسی و رصد شرایط موجود و چالش های استان در شهرهای مختلف مطالبات شوراها را از دستگاه های مختلف پیگیری کنیم.

ایزدبین خاطرنشان کرد: براین اساس جلساتی را با برخی مدیران کل استان و معاونان استاندار برگزار کرده ایم و به شکل تفضیلی مسایل و مشکلات را با حضور مدیران اجرایی مورد بررسی قرار داده ایم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز به مشکلات وتنگناهای مالی شهرداری ها اشاره کرد و گفت: دو راهکار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعریف درآمدهای پایدار قابل عنوان است که باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

ایزدبین ادامه داد: شیوه نامه سرمایه گذاری تدوین وآماده شده است  که باید در شهرهای مختلف استان و حتی در بافت روستایی، توسط شورای روستا و بخش مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان البرز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه شوراها دسترس ترین نهادهای خدمات رسان برای مردم هستند گفت: نگاه شوراها برخلاف تصور خیلی ها فقط به شهرداری ها نیست و ما برای حل مشکلات مردم بارها و به کرات با دیگر دستگاه های خدمات رسان جلسه داشته ایم و مکاتبه کرده ایم.

محمد نقدینه افزود: ما به دنبال رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف هستیم و در این مسیر همکاری و همیاری مسئولان استان و مدیران کل وشهرستانی را خواستاریم.

وی یکی از مشکلات کنونی مدیریت شهری  را استانی شدن ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: این فرایند به شورای برنامه ریزی استان واگذار شده  واین درحالی است که در این شورا تمامی مدیران کل با حق رای حضور دارند و نماینده شورای استان بدون حق رای حاضر است.

نقدینه تصریح کرد: به طور قطع این رویه درست نیست و با توجه به اثرگذاری درآمدهای ارزش افزوده در ارائه خدمات شهری وحتی روستایی باید جایگاه و نقش شوراها در این جلسات پررنگ تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.