کرج- استاندار البرز با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات ملی جدیت بیشتری داشته باشند گفت: گام های مثبتی در جهت افزایش نرخ مشارکت و بهبود فضای کسب و کار برداشتهایم از این رو دستگاه ها باید از این دستاوردها حفاظت کرده و برای ارتقا جایگاه استان تلاش کنند.

دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات ملی جدیت بیشتری داشته باشند

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان ضمن تبریک روز جوان و روز کارگر و شادباش اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه البرز، نباید حتی یک ریال از اعتبارات، اسناد خزانه و اوراق مشارکت از استان خارج شود.

وی ادامه داد: طبق زمان بندی اعلام شده ضرورت دارد که دستگاه ها نسبت به ثبت اوراق مشارکت و اسناد خزانه حوزه خود اقدام کنند، در غیر این صورت اسناد به دستگاه دیگری منتقل شده و دلیل عدم جذب به جد پیگیری می شود.

 نجفی به وضعیت طیور در کشور و بیماری های پرندگان اشاره کرد و گفت: بر این اساس سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی البرز موظف به جذب اعتبارات ویژه هستند چراکه این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در پیگیری پرونده ها در نظام اداری افزود: یکی از آسیب های جدی در روند پرونده ها، لَختگی در نظام اداری محسوب می شود چراکه زمان، نقش پررنگی در تاثیرگذاری طرح ها و برنامه ها دارد.

 نجفی با بیان اینکه کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی به میزبانی البرز برگزار خواهد شد اضافه کرد: استان باید از چنین فرصتی بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

 وی گفت: مدیران باید طرح محور عمل کنند و هدف از برگزاری شورای برنامه ریزی تنها تخصیص اعداد و ارقام بودجه و هزینه آن براساس مشکلات روزمره نیست بلکه اکنون ترسیم چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای پیشبرد اهداف و ارتقا زیرساخت ها، بیش از پیش ضرورت دارد.

 استاندار البرز با بیان اینکه دستگاه ها باید در جهت جذب اعتبارات ویژه ملی جدیت بیشتری داشته باشند افزود: سال گذشته اقدامات شایان توجهی در حوزه فضای کسب و کار استان صورت گرفت که این توفیقات با تلاش جمعی و برنامه ریزی دقیق محقق شد.

 وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید برنامه های خود را در خصوص افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و ارتقا استان در خصوص فضای کسب و کار ارائه دهند چراکه صعود ۲۱ پله ای البرز در این حوزه اقدام بزرگی بود که باید با برنامه ریزی صحیح حفظ، حراست و تقویت شود.

 نجفی گفت: در حوزه ارتقا وضعیت فضای کسب و کار و نرخ مشارکت اقتصادی استان باید از حضور بخش خصوصی، کارآفرینان و مشاوران متخصص به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

وی افزود: اکنون با توجه به موقعیت و شرایط خاص البرز، نگاه و توجه مثبت ملی به این سو جذب شده از این رو مدیران با طرح ها و برنامه های خود می توانند از چنین بستری برای رشد و ارتقا استان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.