قدس آنلاین/ صبا کریمی: عماد افروغ از چاپ و انتشار تازه ترین کتاب خود تحت عنوان «فریادهای خاموش، روزنگاشت تنهایی» در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

افروغ: این کتاب، ناب‌ترین اثر من است

عماد افروغ، نویسنده، جامعه شناس و رییس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که امسال جلد چهارم کتاب «فریادهای خاموش، روزنگاشت تنهایی» در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر می شود، گفت: تاکنون سه جلد از این کتاب به چاپ رسیده و جلد چهارم آن مربوط به خاطرات و روزنوشت های سال ۹۳ـ ۹۴ است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این خاطرات از ۹ مهر هر سال تا ۹ مهرماه سال بعدی را در برمی گیرد. البته دو جلد دیگر این کتاب نیز حروف چینی و اصلاحات نهایی آن انجام شده است و جلد هفتم نیز در حال نگارش است.

وی در ادامه افزود: این کتاب در واقع اتفاقاتی است که در روز بر من و با من می گذرد. بدین معنا که اتفاقاتی که بر من می گذرد شامل مسائلی است که من نقشی در آن ندارم و اتفاقاتی که با من می گذرد نیز مروری بر آنچه می خوانم، می نویسم و نقدهایم بر کتاب های مختلف دارد. ضمن این که عموماً من نظرات و نقدهایم را علاوه بر کتاب هایی که مطالعه می کنم در جلساتی که حضور دارم، یا کلاس های درس و دیگر محافلی که هستم ثبت می‌کنم. معمولا هر یک از روزنگاشت ها مروری بر کتاب های مرجع در حوزه های مختلف، نقد و ارزیابی آنها دارد و به طور کلی شامل ۱۰ ـ ۱۵ کتاب مهمی می‌شود که آنها را مطالعه کردم.

افروغ تاکید کرد: البته در این کتاب به مسائل سیاسی و اجتماعی هم اشاره دارم و خیلی از مسائلی که نمی‌توانم بگویم را در این کتاب‌ها می‌نویسم و چاپ می‌شود. ضمن اینکه اگر شما به جلدهای اول تا سوم رجوع کنید می بینید که پیش بینی های بسیاری کردم که متاسفانه یا خوشبختانه بسیاری از  آنها درست درآمده است.

وی در پایان عنوان کرد: به عقیده خودم «فریادهای خاموش، روزنگاشت تنهایی» بی‌تکلف‌ترین و ناب‌ترین اثرم است که هیچ قالبی ندارد. هم مناجات گونه است و هم تأملی فلسفی دارد. ضمن این مرور و نقدی هم بر آثار دیگران دارد.

کتاب‌های «حقوق شهروندی و عدالت»، «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن»، «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»،   «درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی برماکیاولیسم»، «هویت ایرانی و حقوق فرهنگی» و ... از جمله آثاری است که توسط عماد افروغ به رشته تحریر در آمده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۲ الی ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.