بیرجند- مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۴۹ درصدی حوادث ناشی از کار در ۴ سال اخیر در خراسان جنوبی خبر داد.

حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی ۴۹ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود اینکه از نظر اقلیمی فقیر است اما از نظر نیروی انسانی بسیار غنی است.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار جزو اولویت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بوده است افزود: با نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش بر این شد تا  افراد از اداره کار ترسی نداشته باشند.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی ۴ سال اخیر اقدامات خوبی در راستای اشتغالزایی، حفظ و پایداری شغل‌های موجود انجام شده است بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه حقوق شهروندی ۳ سال متوالی جزو رتبه‌های برتر کشور بوده و بسیار توانمند است.

سنجری از راه‌اندازی ۲ مرکز مشاوره کارآفرین در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۴۱۳ تعاونی در استان فعالیت دارد که در این بخش در سطح استان رشد ۱۷ درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در ۴ سال اخیر ۲۲ تعاون روستایی در خراسان جنوبی ایجاد شده است خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی امری لازم و ضروری در حوزه اشتغال است و در این راستا میزان آموزش‌های ایمنی طی چهار سال گذشته در استان بیش‌ از ۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت ۵ میلیارد تومان بدهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به شهرداری‌ها، دیگر نهادها و ادارات یادآور شد: در حال حاضر این اداره یک ریال بدهی به هیچ فرد حقیقی و حقوقی ندارد.

سنجری از انجام بیش‌از یک‌هزار مورد بازدید از کارگاه‌های مختلف در استان خبر داد و اظهار داشت: این بازدیدها باعث کاهش ۴۹ درصدی میزان حوادث ناشی از کار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تشکل‎‌ها در استان به ۲۶۴ مورد رسیده که در این حوزه شاهد رشد ۴۵ درصد در استان بوده‌ایم افزود: در طول ۴ سال گذشته میزان شکایاتی که به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی وصول شده ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از ایجاد بیش‌از ۳۷ هزار فرصت شغلی در استان در طول چهار سال گذشته خبر داد و گفت: برای حمایت از رونق مشاغل خانگی در استان ۱۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات قرار داده شده است.

سنجری با بیان اینکه زمان پیگیری به شکایات واصله به اداره کل تعاون استان در چهار سال گذشته بیش‌از ۶۶ درصد کاهش داشته است بیان کرد: باید تلاش کنیم تا کار را برای کارگران حفظ کنیم و از ظرفیت تشکل‌ها بیشتر استفاده کنیم.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.