شیراز-سرپرست  آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: هیچ‌گونه افزایش شهریه غیر قانونی برای مدارس غیر دولتی نداریم.

هیچ‌گونه افزایش شهریه غیرقانونی برای مدارس غیر دولتی نداریم

​به گزارش قدس آنلاین، عبدالرسول احمدی  بعد از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر علت حذف آزمون مدارس تیزهوشان اظهارداشت: حذف مدارس خاص جزئی  از  برنامه‌های تحول نظام بنیادین آموزشی است زیرا معتقد هستیم تمامی دانش‌آموزان نخبه هستند و نباید ذهن دانش‌آموزان را از دروس ریاضی، فیزیک و شیمی پر کنیم چراکه امروزه جامعه به دانش‌آموز خلاق نیازمند است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام و برگزاری آزمون ویژه دانش‌آموزان تیزهوش منتفی است افزود: براساس آمارها ۲۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی نخبه هستند و نیاز است تمامی دانش‌آموزان را برای داشتن جامعه خلاق آماده کنیم.

احمدی با اشاره به بحث افزایش شهریه گفت: هیچ‌گونه افزایش شهریه غیر قانونی برای مدارس غیر دولتی نداریم و مدارس دولتی نیز مانند سال‌های گذشته رایگان است همچنین دریافت هرگونه افزایش شهریه باید طبق قانون برای مدارس غیر دولتی انجام شود.

سرپرست  آموزش‌وپرورش استان فارس بیان کرد: مدارس دولتی تحت هیچ شرایطی اجازه دریافت شهریه ندارند و در صورت اعلام گزارش با متخلفین برخورد می‌شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در دوره مدیرت جدید آموزش‌وپرورش استان چه اقداماتی قرار است برای فرهنگیان و دانش‌آموزان در اولویت قرا بگیرد گفت: با توجه به اینکه امروز مشکل ما فراتر از جذب آموزگار است به همین منظور تلاش داریم با حمایت معاونان ساخت‌وساز را به نوسازی مدارس واگذار و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را در اولویت قرار دهیم تا جایگاه استان در کشور ارتقا دهیم.

احمدی عنوان کرد: از آنجایی که برای انجام این مهم تیم فکری در آموزش وپروش استان تشکیل شده نیابد اقدامات مدیریت قبلی را نادیده بگیریم زیرا اختلاف سلیقه در هر دوره وجود دارد.

سرپرست  آموزش‌وپرورش استان فارس با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: به منظور تجلیل شایسته از فعالیت‌های فرهنگیان و پاسداشت جایگاه شهید مرتضی مطهری با برگزاری مسابقات سراسری در مدارس زمینه آشنایی با این شخصیت فراهم می‌شود. 

وی با اشاره به نامگذاری ۱۳ اردیبهشت‌ماه به نام روز معلم و تکریم اجتماعی گفت: حضور در گلزار شهدا، غبارروبی مزار شهدا، عیادت از بیماران فرهنگی، خانواده‌های شهدای فرهنگی یا فرهنگیان ایثارگر ازجمله برنامه‌های این روز است.

احمدی بیان کرد: پانزدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت نام دارد که به این مناسبت از ۴۰۰ فرهنگی با عنوان فرهنگیان برگزیده منطقه‌ای و نیز ۴۰ تن از معلمان برگزیده استانی با حضور مسئولان استانی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش تجلیل می‌شود. 

منبع:  تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.