قدس آنلاین/ مینا افرازه: عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: قطعاً نمایندگان پس از اتمام تعطیلات این هفته مجلس ادعای مطرح شده در نامه معاون رئیس جمهور را درباره ترجمه غلط معاهده پارلمو پیگیری می‌کنند.

ادعای دولت درباره ترجمه اشتباه معاهده پالرمو را در صحن مجلس پیگیری‌می‌کنیم

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه ادعای معاون حقوقی رئیس جمهور درباره اینکه متن لایحه معاهده پالرمو پس از خروج از حوزه مسئولیت دولت دچار تغییر شده را به سختی می‌توان باور کرد و این موضوع حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد.

ابولفضل ابوترابی در گفت‌وگو با قدس آنلاین افزود: بعید است که متن ترجمه شده این معاهده پس از ارسال برای مجلس تغییر کرده باشد، زیرا در بررسی معاهدات بین‌المللی قاعدتاً نمایندگان مجلس پیشنهادی برای تغییر متن نمی‌توانند ارائه دهند و ترجمه مجددی نیز از متن اصلی انجام نمی‌شود. بنابراین ما متن ارسالی دولت از این معاهده را با متن اصلی مطابقت خواهیم داد تا صحت و سقم این ادعا روشن شود.

نماینده مردم نجف آباد تأکید کرد: ما پیش از این نسبت به اتفاق‌های مشابه در معاهدات خارجی از جمله برجام به وزارت امور خارجه و دولت تذکر داده بودیم و انتظار داریم دولت مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد.

ابوترابی اضافه کرد: قطعا پس از اتمام تعطیلات این هفته مجلس، نامه معاون حقوقی رئیس جمهور از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و این موضوع را در جلسه علنی مجلس دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.