یاسوج- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده ساماندهی بافت تاریخی دهدشت به عنوان میراث صفویان ساماندهی می‌شود.

بافت تاریخی دهدشت ساماندهی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسعود شفیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده کارشناسان دفتر پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور از پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت بازدید کرده و هم اکنون مشغول بررسی‌های لازم هستند.

وی با بیان اینکه در این بازدید راهکارهایی اجرایی برای آماده سازی بستر بافت برای حضور گردشگران ارائه شد، عنوان کرد: در ۳ روز گذشته کارشناسان دفتر پایگاه‌های کشور در حال برسی و ارائه راهکارهایی برای ساماندهی هر چه بهتر پایگاه پژوهشی دهدشت برای گردشگران و معرفی بیشتر این اثر تاریخی هستند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این بازدید به درخواست و پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان به منظور رفع مشکلات و معضلات بافت تاریخی دهدشت صورت گرفته است.

شفیعی بیان کرد: در این بازدید عزیزی مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور حضور داشت مشکلات بافت تاریخی دهدشت از قبیل کمبود اعتبار برای تملک، مرمت اضطراری و ساماندهی بافت تاریخی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان و کارشناسان دو پایگاه دیگر را به صورت ملی در استان ایجاد کنیم، افزود: دو اثر تاریخی تنگ سولک بهمئی و مجموعه خان احمد  باشت دارای قابلیت خوبی برای تبدیل شدن به پایگاه ملی در استان است.

به گزارش تسنیم، بافت تاریخی دهدشت مربوط به دوره صفوی بوده و در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع : تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.