ایلام- مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: تجهیزات به کار رفته در بیمارستان شهدای زاگرس ایلام (میلاد ۴)  در غرب کشور بی نظیر است و این بیمارستان تنها از نبود پزشک متخصص رنج می برد.

پزشک متخصص، نیاز اصلی بیمارستان میلاد ۴ ایلام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر کریم لاله ماژین ظهر امروز (شنبه) در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان به مناسبت هفته کارگر، با بیان اینکه مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی به ایلام نگاه ویژه تری دارند، اظهارداشت: از لحاظ تعداد مراکز درمانی، با بهره برداری از  بیمارستان شهدای زاگرس از بسیاری از استان ها جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای زاگرس با بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، افزود: این بیمارستان در روند درمان قشر کارگر که عمده بیمه شدگان استان هستند نقش مؤثری دارد و علی رغم تجهیزات فراوان در این مرکز، عدم حضور پزشکان متخصص مشکلات و نارضایتی هایی  را به وجود آورده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام  به  مراجعه بیش از ۵۳۴ هزار باری بیمه شدگان به مراکز ملکی این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این آمار نشان از رشد ۴۲ درصدی مراجعه کنندگان به درمانگاه ها و کلینیک های تأمین اجتماعی در استان دارد، ضمن اینکه آمار بستری شدگان برای عمل های جراحی عمومی و جنرال ۶۱ درصد و جراحی های سرپایی ۱۰ درصد در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته است.

 لاله ماژین  با بیان اینکه علی رغم رشد خدمات در درمانگاه ها و مراکز درمانی، از لحاظ ویزیت تخصصی جزو استان های آخر کشور هستیم، بیان کرد: در این زمینه نیز ۴ درصد رشد داشته ایم که در صورت  رفع مشکلات حضور پزشکان متخصص در بیمارستان شهدای زاگرس، می توانیم خدمات بیشتر و بهتری به جامعه هدف ارائه دهیم.

  انجام ۱۹۰ مورد زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان میلاد ۴ 

وی به انجام ۱۹۰  مورد زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان میلاد ۴ ایلام در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در راستای توسعه دولت الکترونیک از ابتدای سال ۹۶ در مراکز ملکی سازمان، دفترچه حذف شده و  نسخ پزشکان بصورت الکترونیکی صادر می شود که این تغییر در ثبت سابقه بیمار و روند درمان حائز اهمیت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور به ایلام،   گفت: در جریان این سفر ۲ درمانگاه مهران و دره شهر کلنگ زنی شده که در صورت اخذ مجوزهای لازم و همکاری شهرداری ها، فرمانداران شهرستان ها، جهاد کشاورزی و دیگر مراجع ذیصلاح می توانیم در مدت ۱۸ ماه، درمانگاه های این شهرستان ها را به بهره برداری رسانده و  به جامعه هدف ارائه خدمت شود.            

 لاله ماژین یادآور شد: برای ساخت این دو درمانگاه در شهرهای مهران و دره شهر ۲۲  میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.