وزیر ارتباطات نقل قولی از وی مبنی بر اینکه «بله، تلگرام فیلتر می شود» را تکذیب کرد.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره خبر «فیلتر شدن تلگرام»

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: امروز عصر خبری با تیتر «بله، تلگرام فیلتر می‌شود» در برخی رسانه ها با نقل قول از بنده منتشر شد.

وی توضیح داد: متن خبر این بود که «بله، مباحثی در فضای سیاستگذاری مطرح است، اما هنوز تصمیمی گرفته و ابلاغ نشده است.»

وزیر ارتباطات افزود: ضمن تشکر از اصحاب رسانه، تیتر مذکور صحیح نیست و نیازمند اصلاح است.

به گزارش مهر، آذری جهرمی در گفتگو با یکی از روزنامه ها در پاسخ به ابهامات مربوط به فیلترینگ تلگرام اینطور توضیح داده است: «ترجیح بر آن است که هر کسی در حدود مسئولیت‌های خود سخن بگوید، یک قانونی در رابطه با فیلترینگ وجود دارد که توسط مجلس به تصویب رسیده است. نهاد مسئول در این عرصه که می‌توانند قانون گذاری کند و تصمیم بگیرد، یا کارگروه تعیین مصادیق است یا قاضی بر اساس شکایت‌هایی که در پرونده‌ها موجود است. علی ایحال گفته شده که دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق درباره این مسائل اظهار نظر کند.

بنابراین زمانی شما در رابطه با زمان فیلترینگ سوال می‌کنید نه جلسه کارگروه تعیین مصادیق تشکیل شده که تصمیمی گرفته شده باشد و نه من اطلاعی دارم که پرونده قضایی شکل گرفته باشد و نه این که ما موثر در این فضا هستیم. وزارت ارتباطات در این موضوع کارگزار است و سیاستگذار این مسئله نیست.

زمانی بحث سیاستگذاری کلان در فضای کشور این است که تلگرام انحصار زیرساخت پیام رسانی ما را دارد و مخاطره آمیز است. این مخاطره باید رفع شود. عده‌ای نگاهشان بر این است که جمع کردن این مخاطره باید با فیلتر انجام شود و عده‌ای هم معتقدند که با اتخاذ رویکردهای دیگری باید مخاطرات مرتفع شود.

این مباحث از مدت‌ها قبل طرح شده است. صحبت‌ها بازمی‌گردد به گروه‌های مختلفی که در این باره اظهار نظر می‌کنند. اما تاکنون به ما دستور و اقدامی ابلاغ نشده و تصمیمی گرفته نشده که ما در آن دخیل باشیم و ما تصمیمی برای فیلترینگ نداشته باشیم.

اما این که آیا تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر؟ جواب این است که بله بالاخره وقتی گروه‌های سیاسی و افراد صاحب نظر در کشور اظهار نظر می‌کنند یعنی این که در مراجع سیاستگذار و تصمیم گیر کشور این مباحث مطرح است.یعنی نمود مطالب جلسات در مظان افکار عمومی قرار می‌گیرد. این مسائل وجود دارد. اما خب باید طی یک جمع بندی باید به یک روال قانونی تبدیل شود.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.