دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در ایران آغاز شد.

آغاز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل داعش در ایران

به گزارش قدس آنلاین، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشاران موکلین و نماینده دادستان به صورت غیر علنی آغاز شد.

روز گذشته برای هشت متهم این پرونده کیفرخواست صادره، قرائت شد.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست ۸ نفر از متهمین این حادثه پرداخت و گفت: در جلسه امروز کیفرخواست ۸ نفر از این متهمین قرائت می‌شود که متهم اول به اتهام بغی به علت حضور در گروهک تروریستی داعش و ورود غیرمجاز به کشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگی، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداری سلاح جنگی، حمل و نگهداری گاز اشک‌آور در تاریخ ۹۶/۳/۲۰ بازداشت شده است.

وی گفت: متهم دوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض و حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین در ۹۶/۳/۱۹ بازداشت شده است. متهم سوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه، خرید، حمل و نگهداری اسلحه، نفر چهارم به اتهام افساد فی‌الارض، نفر پنجم به اتهام بغی به علت عضویت در گروهک تکفیری داعش، نفر ششم به اتهام معاونت افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، خرید و حمل سلاح جنگی، نفر هفتم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض تهیه و حمل و نگهداری سلاح جنگی، استفاده از سند مجعول و نفر هشتم به اتهام افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، تهیه حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین، مخفی کردن متهمین و اسکان تیم ترور برای آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.

نماینده دادستان افزود: در اواخر بهمن سال ۹۵ یک تیم عملیاتی ترور با یک ترکیب ۴ نفره و به‌صورت سازماندهی شده از کشور عراق به سمت کرمانشاه عزیمت می‌کنند. با ورود این افراد این تیم پشتیبانی به سمت مرزها رفته و آن‌ها را در شهرهای استان کرمانشاه اسکان می‌دهند و در مدت ۷۴ روز اسکان این افراد با ارتباط‌گیری با عوامل خود سعی کردند هسته سازی و یارگیری کنند. در تاریخ ۹۶/۳/۱۶ دو نفر از افراد جذب شده از ایران به همراه ۳ نفر از افراد وارد شده به ایران با یک خودروی پراید عازم تهران شده که در تاریخ ۹۶/۳/۱۷ اقدام به عملیات ترور می‌کنند که نهایتاً منجر به شهادت ۱۸ نفر و مجروح شدن ۴۰ نفر می‌شوند.

هفدهم خرداد ماه سال گذشته بود که گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی، چند کارمند این نهاد را به شهادت رساندند.

در این جلسه قرار است به اتهامات اولین متهم این پرونده رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.