قدس‌آنلاین: دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر معتقد است به دلیل برگزار شدن خوب جشنواره، سال آینده مشکل اصلی در برگزاری این جشنواره این است که میهمانان خارجی زیادی تقاضای حضور در تهران خواهند داشت و انتخاب از میان آن‌ها سخت خواهد بود.

یک ریال هم به الیور استون ندادیم

وی درباره میهمانان خارجی جشنواره نیز گفت: ما هر سال از تعداد و نوع میزبانی از میهمانان خارجی تجربه ای به دست می آوریم و این کمک برای سال آینده است اما اگر درست میهمانان خود را میزبانی کنیم تبلیغی برای سال آینده خواهد بود تا با برجسته شدن تمدن ایران برای کسانی که کنجکاوند به ایران بیایند احساس خوبی ایجاد کنیم. خوب برگزار شدن جشنواره، عامل شده که آوازه جشنواره جهانی فیلم فجر در محافل سینمایی جهان بپیچد و هنرمندان علاقه مند شوند به ایران بیایند، بنابراین پیش‌بینی می‌کنم که سال بعد در انتخاب میهمان مشکل خواهیم داشت یعنی تعداد تقاضاها آنقدر خواهد بود که باید از میان آنان به سختی انتخاب کنیم.

این کارگردان سینما درباره مبلغ دستمزد به الیور استون برای حضور در ایران نیز گفت: از میان تمام میهمانان تنها به چهار نفر بلیت بیزینس دادیم و الیور استون نیز غیر از بلیت حتی یک ریال از ما دریافت نکرد، تنها روز آخر یک گلیم به او دادیم و آنقدر کارگاه و کلاس برایش گذاشتیم که خسته شد.

وی تاکید کرد: ما به هیچ یک از میهمانان خارجی پول ندادیم درحالی که در همسایگی ما یک فستیوالی برگزار می‌شد که برای چنین مهمانان هزاران دلار دستمزد در نظر می‌گرفتند ولی ما یک ریال هم پرداخت نکردیم. با برنامه ریزی درست، به جای ۱۵۰ مهمان، سال آینده ۳۵۰ مهمان دعوت می کنیم تا مهمانان خارجی با مدیران جشنواره های دیگر در ایران دیدار کنند و بنابراین تلاش می‌کنیم تعداد میهمانان را کم نکنیم.

میرکریمی گفت: به همین دلایل تا لحظه آخر در نشست خبری واقعا نمی دانستیم حضور الیور استون در ایران را رسانه ای کنیم یا خیر، حتی پیووانی نوازنده مطرح ایتالیایی نیز قرار بود یک هفته در ایران کنسرت داشته باشد که به دلیل موج منفی تنها یک روز در ایران اجرا کرد. البته بعد از کنسرت متوجه شدیم که تحت فشار است و ایمیل‌های عجیبی دریافت کرده بنابراین تنها گفته در روز آخر کنسرت اجرا می کند و همان روز می رود.

میرکریمی مهمترین حاشیه جشنواره در دوره سی و ششم را برگزاری آیین اختتامیه دانست و گفت: ما در دو دوره گذشته اختتامیه 55 دقیقه ای و یک ساعت و 10 دقیقه ای داشته ایم که امسال به دلایل مختلف با حواشی و ضعف هایی رو به رو بود.

وی با بیان اینکه بابت فشار کاری فراوان امسال این اتفاق در اختتامیه افتاد، گفت: از طریق رسانه شما از مردم عذرخواهی می کنم و البته مسائلی هم بود که گفتن آنها سخت است مثلاً مجری برنامه در روزهای آخر انصراف داد و رامبد جوان، با فداکاری اجرای برنامه را پذیرفت و متاسفانه ما پیش بینی چنین اتفاقی را نکرده بودیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.