مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: تبصره ۳ اختیاری است که قانون به شورا ها داده و باید در راستای مدیریت مصرف حداکثر استفاده از این فرصت بشود.

اجرای تبصره ۳ ابزار قدرتمندی برای جلوگیری ازمصرف بی رویه در آب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، محمد مهدی جوادیان زاده در شورای اسلامی شهر یزد در مورد کاهش میزان تبصره ۳اظهارداشت: این تبصره برای توسعه طرح های آب و فاضلاب شهری و ساماندهی شبکه های آبرسانی است  و هدر رفت آب از طریق شبکه فرسوده را کاهش می دهد.
 وی افزود: تبصره ۳ راهی برای مدیریت مصرف آب و ابزار بسیارقدرتمندی است برای برخورد با افرادی که مصرف بی رویه دارند، قیمت آب در کشور ما بسیار نازل می باشد و برای جلوگیری از مصرف بی رویه آن، باید از طریق ابزارهای پیش بینی شده در تبصره۳ ، ماده واحده قانون اقدام کرد.
جوادیان زاده تصریح کرد : نحوه محاسبه تبصره ۳ باید  به گونه ای تعریف شود که افراد بی بضاعت  مبلغ کم تری را پرداخت نمایند ولی کاهش مبلغ برای همه افراد کار درستی نیست و افرادی که مصرف غیرمتعارف دارند باید در چارچوب تبصره ۳ جریمه شوند و درآمد حاصل از تبصره ۳ با نظارت شورای اسلامی شهر هزینه گردد.

کشاورزان در تعرضات اخیر نقشی نداشتند 
وی درمورد تعرضات صورت گرفته به خط انتقال آب ازکوهرنگ به یزد گفت: در این تعرضات کشاورزان دخالتی ندارند و افرادی ماجراجو و خرابکار بصورت کمین و گریزدست به اقدامات خرابکارانه زده و تأمین آب شرب استان را با مشکل روبرو می سازند  و این نگران کننده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد افزود: در حال حاضر آب ذخیره  پشت سد زاینده رود  تنها ۱۲درصد از حجم سد است که در  ۵۰ سال گذشته تا کنون کم ترین  میزان حجم ذخیره آب پشت سد بوده  و  وضعیت بحرانی است
وی خاطرنشان ساخت: سهم آب انتقالی به شهرهای اصفهان، یزد و کاشان بیست درصد کاهش  داده شده تا آب برای فصول گرم سال ذخیره باشد و این امر درشورای هماهنگی زاینده رود به ریاست وزیر نیرو و با عضویت استاندارهای یزد ، اصفهان و چهارمحال و بختیاری و نمایندگانی از بخش کشاورزی و صنعت در مورد  کاهش یا افزایش میزان سهم  استفاده از آب رودخانه زاینده رود تصمیم  گیری می کنند و صحبت های دیگران در این خصوص مورد تأیید نیست.
 این مسئول ادامه داد: با کاهش بیست درصدی سهم استان یزد از آب انتقالی، قطعاً با مشکلاتی روبرو می شویم که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم تا کم ترین  قطعی آب  را داشته باشیم و این امر همکاری و صرفه جوئی مردم در مصرف آب را می طلبد.

برای تأمین آب شرب استان باید چاه های با کیفیت کشاورزی را در مدار قراردهیم 
 جوادیان زاده گفت: برای تأمین آب شرب استان باید چاه های با کیفیت کشاورزی را در مدار قراردهیم هرچند کیفیت آب را از دست می دهیم  البته نه از لحاظ سلامت آب بلکه از لحاظ میزان شوری آب ،کیفیت آب کاهش پیدا می کند .
 وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما دربرابر  تعرضات به خط انتقال آب به یزد چیست ؟ اظهارداشت: تلاش  شده  سیاست مدارا و بی تنشی را مورد توجه قراردهیم و فضا احساساتی نباشد و کارشناسانه پاسخگو باشیم و تمام مسئولان مربوطه در اطلاع رسانی شفاف به مردم، تمام تلاش خود را می نمایند.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای درخصوص جداسازی آب فضای سبز شهری از آب شرب گفت : خوشبختانه در این خصوص در سال های گذشته قدم های خوبی برداشته شده است ولی نیاز است تلاش شود تا بخش کوچکی که باقی مانده نیز جداسازی گردد.
وی افزود: باید به دوران گذشته برگردیم و سازگاری با کم آبی را از گذشتگان بیاموزیم ، در قدیم ساختمانها به گونه ای ساخته می شد که در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم بود و  اکنون باید در ساختمانها عایق بندی و سیستم ها طوری طراحی شود که با اقلیم کویرسازگاری داشته باشد و این تلاش شهرداری و نظام مهندسی را می طلبد.
جوادیان زاده  افزود: باید  با کمک یکدیگراین موضوع را نهادینه نمائیم که آب کم هست و باید صرفه جوئی نمود و هرخانواده باکم ترین هزینه می تواند  مصرف آب را مدیریت کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.