اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از راه اندازی اولین دستگاه «ایکسری کامیونی-X-Ray» در ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین خبر داد و گفت: این دستگاه روز سه شنبه هفته جاری در ایستگاه بازرسی نائین به منظور تشخیص کالای قاچاق بدون تخلیه بار و در راستای مبارزه با قاچاق کالا نصب خواهد شد.

نصب اولین دستگاه «ایکسری کامیونی-X-Ray» در ایستگاه بازرسی نائین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این دستگاه با سرعت و ظرفیت بالا، دارای سازوکارهای خوبی در کشف کالاهای قاچاق است.

وی با بیان اینکه پلیس اصفهان در سال جاری ۱۲ اولویت را برای انجام فعالیت های خود مشخص کرده است، تصریح کرد: یکی از اولویت ها حمایت از کالای ایرانی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: بر اساس ابلاغ فرمانده نیروی انتظامی کشور، خرید هرگونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد در نیروی انتظامی مطلقا ممنوع است و این دستور در اصفهان با جدیت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این راستا دو راهبرد اساسی را مورد توجه قرار داده است، گفت: پلیس اصفهان برای تحقق شعار سال مبارزه با قاچاق کالارا با عملیاتی کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا تشدید، ایستگاه های مبارزه با قاچاق کالا را تقویت و تیم های تخصصی در این باره را تجهیز خواهد کرد.

سردار معصوم بیگی گفت: دیگر اولویت های ما مقابله بی امان با سوداگران مرگ که ابََر آسیب جامعه به شمار می رود زیرا نگرانی های زیادی به دنبال دارد.

وی اشرافیت بر فضای مجازی را دیگر اولویت انتظامی استان اصفهان دانست و تاکید کرد: جرایم با شیب تند به سمت فضای مجازی در حال حرکت است و اگر با کمک مردم آن را مدیریت نکنیم، آسیب جدی به مردم وارد می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه جان باختگان ناشی از تصادف، کماکان فرهنگ رانندگی در اصفهان نیاز به ارتقا دارد، مؤلفه ها مثبت نیست به ویژه در بخش موتورسواران که آمارجان باختگان بیش از ۵۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش قدرت کشف جرایم و کم کردن فاصله بین وقوع جرم وکشف پیشرفت های خوبی حاصل شده است، افزود: توانمندسازی کارکنان با تمرکز بر آموزش کارکنان در قرارگاه جهادی آموزش را دنبال خواهیم کرد.

ماجرای انفجارمهیب شامگاه گذشته در زینبیه

سردار معصوم بیگی به انفجار مهیب شب گذشته در زینبیه اصفهان اشاره و تصریح کرد: شب گذشته تعدادی نوجوان در یک ساختمان نیمه کاره مشغول تهیه ترقه های دست ساز پیازی بودند که ناگهان انفجار رخ داد و به دنبال آن ۱۳ نفر مجروح شدند که حال تعدادی وخیم گزارش شده است.

وی تاکید کرد: در این حادثه ۱۳ نفر در معرض نابینایی، کم بینایی یا قطع عضو هستند، از این رو باید پدران و مادران بیش از گذشته مراقب رفتار فرزندان خود باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش پلیس آگاهی افزایش قدرت کشف با تمرکز بر کشف علمی جرم و توانمندسازی از موضوعات محوری است، افزود: کشف پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته و تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق کالا نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۴۰ درصد افزایش یافته که بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ است.

سردار معصوم بیگی از راه اندازی اولین دستگاه «ایکسری کامیونی-X-Ray» در ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نایین خبر داد و گفت:  این دستگاه روز سه شنبه هفته جاری در ایستگاه بازرسی نایین به منظور تشخیص کالای قاچاق بدون تخلیه بار و در راستای مبارزه با قاچاق کالا نصب خواهد شد.

وی یادآور شد: در بخش مبارزه با مواد مخدر امسال بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر کشف شده که مدت مشابه سال گذشته، میزان کسفیات یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از انهدام بزرگترین باند قاچاق هرویین در اصفهان خبر داد و اظهارکرد: از این باند بالغ بر ۵۵۰ کیلو هرویین و مرفین کشف و با این اقدام ارزشمند بزرگترین باند تاریخ پلیس اصفهان متلاشی شد.

وی تاکید کرد: در سال جاری ۲۷۷ طرح پاکسازی در سطح استان برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اعم از قاچاقچی، معتاد متهاجر و فروشنده دستگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.