قدس آنلاین/ فرزانه غلامی: مدیر عامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان نسبت به دور تازه افزایش قیمت مایحتاج عمومی مردم ابراز نگرانی کرد.

نگران شکم مردم هستیم/ حتی آب معدنی را هم گران کرده‌اند/ شاید نیمه اردیبهشت شرایط اقتصادی تغییر کند

مسیح انصاری در گفت­وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه منتظر موضع‌­گیری شفاف دولت در قبال این گرانی ها هستیم افزود: واقعیت است که مواردی مانند گرانی حدودا 5 میلیون تومانی خودرو برای انجمن حساسیت برانگیز است اما در شرایط فعلی بیش از اینها نگران شکم مردم هستیم چرا که لبنیات بین 400 تا 700 تومان گران شده، مرغ و گوشت قرمز هم رشد قیمتی چشمگیر داشته و موارد زیادی از این دست را شاهدیم. این گرانی ها هنوز معلوم نیست از ناحیه افزایش نرخ ارز بوده و یا از سوی سازمان حمایت اعمال شده است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد التهاب در افکار عمومی نیستیم و مایلیم دولت شفاف­ سازی کند، ادامه داد: دولت قول داده ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و ضروری تخصیص دهد اما با این گرانی‌ها نمی‌­دانیم آیا ارز به این کالاها می‌­رسد یا نه.

انصاری از اینکه حتی تولیدکنندگان آب معدنی هم که هیچ ارتباطی با ارز ندارند و حتی بطری را هم از پتروشیمی های داخلی می‌­خرند، درخواست افزایش 20 درصدی قیمت دارند، ابراز تعجب کرد و گفت: وزارت جهاد قول گفته اجازه گران شدن قیمت نهاده­‌ها در اثر نوسانات ارزی را ندهد و سازمان حمایت هم سال گذشته گفت تا ابتدای اردیبهشت گرانی نداریم حال باید روشن شود این افزایش قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف به چه دلیلی و چند درصد است.

وی ادامه داد: انجمن فعلا سکوت کرده تا پاسخ تولیدکنندگان را بشنود. دولت و نهادهای نظارتی هم باید در آستانه ماه رمضان که تقاضا برای کالاهای اساسی بالاتر است و در شرایطی که ممکن است نیمه اردیبهشت ماه، شرایط اقتصادی کشور تغییر کند افکار عمومی را در قبال گرانی‌ها توجیه کنند.

انصاری همچنین از جلسه امروز ستاد تنظیم بازار در استانداری تهران خبر داد که احتمالا دستور این جلسه کنترل قیمت‌ها خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.