۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۳
کد خبر: 59801

اولین چیزی که با شنیدن نام اینتل به ذهن هر شخصی خطور می‌کند، پردازنده‌های محبوب این شرکت است که بازار سخت افزار را قبضه کرده و در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی استفاده گسترده‌ای از مدل‌های گوناگون آن می‌شود.

نسل جدید نوت بوک‌های فوق سبک در راه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در تازه‌ترین خبر منتشر شده در وبلاگ رسمی اینتل، این شرکت قصد دارد اقدامات وسیعی را برای تجهیز سخت افزار نسل بعدی نوت‌بوک‌های فوق سبک انجام دهد.

در حال حاضر از پردازنده‌های اینتل در لپ‌تاپ‌ها با برندهای مختلفی استفاده می‌شود که سری محبوب و پرکاربرد آن، Core i است. این نسل از پردازنده‌های اینتل در ماه‌های گذشته به‌روز رسانی شدند و سری دوم آن‌ها نیز تولید شد که مزیت‌های فراوانی نسبت به سری قبل خود دارند. هم اکنون اینتل قصد دارد این پردازنده‌ها را با تغییرات جدید برای سری جدید نوت بوک‌های فوق سبک آماده کنند که در نیم سال اول 2012 آماده می‌شوند.

پردازنده‌های نسل دوم نوت‌بوک‌های فوق سبک، 22 نانومتری خواهند بود که در صورت تولید یک پیشرفت قابل توجه در بخش پردازنده‌ها را شاهد خواهیم بود. از جمله شاخص این نوت‌بوک‌ها می‌توان به ضخامت کمتر از 0.8 اینچ، شروع به کار سریع در هنگام Hibernate با فناوری Rapid Start اینتل و عمری باتری 5 تا 8 ساعته اشاره کرد.

اینتل در کنار عرضه نسل جدید باید به فکر قیمت مناسب نیز باشد تا استفاده آن در لپ‌تاپ‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد و قیمت‌ها به صورت فزاینده‌ای بالا نرود که ظاهرا برای این بخش نیز تدابیری را اندیشیده است. نسل سوم معماری پردازنده‌های اینتل باید تا سال 2014 انجام شود و خود اینتل قصد دارد به سمتی برود که مصرف انرژی در آن سال به نصف مصرف فعلی کاهش پیدا کند و عمر باتری بالاتر رود. از سال 1995 با معرفی پنتیوم توسط اینتل تا کنون، کامپیوترها و لپ تاپ ها سبک‌تر و نازک‌تر شده‌اند و این روند هر ساله با سرعت بیشتری در حال اجرا است. زمانی قیمت کامپیوترهای ابتدایی بسیار گران بود اما حالا با پیشرفت روز افزون و وجود شرکت‌هایی همانند اینتل، نه تنها قیمت بالا نرفته بلکه همه ساله شاهد بالا رفتن سطح تکنولوژی و پایین آمدن قیمت‌های تمام شده سخت افزارها هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.