مشاور وزیر تعاون در مشهد گفت:ما امروز در شرایطی هستیم که بیکاری امنیت ملی ما را تهدید می‌کند.

بیکاری امنیت ملی ما را تهدید می‌کند

 به گرارش قدس آنلاین، مشاور فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اینک کف حقوق هر کارگر در ماه یک میلیون و ۱۱۱هزار تومان است که این مقدار با تورم همخوانی ندارد و تلاش می شود دستمزد کارگران متناسب با مخارج زندگی شود.

حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری در  جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران نمونه استانی، گروه های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که بیکاری امنیت ملی ما را تهدید می‌کند. اگر ما نتوانیم مشکل اشتغال و بیکاری را حل کنیم ممکن است بحران‌های زیادی را پیش رو داشته باشیم.

وی افزود:اکنون تشکلهای کارگری و کارفرمایی همه اختلافها را پشت سر گذاشته و بر سر دستمزد کارگران به توافق رسیده اند.

وی گفت:حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم  از حداقل ۵۰۰ هزار تومان در ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پارسال ۷۰۰هزار شغل در کشور ایجاد  و معادل آن ۷۰۰هزار دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر شد، گرچه می پذیریم که همه مشاغل ایجاد شده، ممکن است پایدار نباشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  خراسان رضوی هم  امروز در این جشنواره گفت: پارسال ۱۲ هزار و ۳۹۰ کارگر به جمعیت شاغل استان اضافه شد و نرخ بیکاری  ۲درصد کاهش داشت.

محمد سنجری با بیان این که پارسال اعتبارات قابل توجهی به بنگاههای اقتصادی  اعطاشد افزود: ۳۰۰میلیارد تومان به مشاغل خرد و ۱۸ هزار میلیارد تومان به بنگاه های اقتصادی فعال اختصاص یافت.

وی درباره چگونگی انتخاب کارگران، گروههای کار و واحدهای نمونه گفت: ۲هزار و ۳۵ نفر در سامانه اداره کار ثبت نام کردند و بر اساس ارزیابی ارزش افزوده، رعایت حقوق شهروندی، خلاقیت، تعامل کارگر و کارفرما و مسئولیت پذیری  انتخاب شدند.

در جشنواره امتنان تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه خراسان رضوی از ۶ کارگر نمونه، ۹ گروه کار و ۱۳ واحدنمونه تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.