قزوین_ رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به لزوم افزایش نظارت ها بر فضای مجازی گفت: یک کانال تلگرامی در استان قزوین بدون اینکه هیچ گونه جرمی اثبات شود به مدیران این استان اتهاماتی را وارد می سازد که دستورات لازم برای شناسایی مدیران این کانال های تلگرامی صادر شده است.

مدیران کانال تلگرامی هتاک به مسوولان قزوینی شناسایی می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری این استان برگزار شد با اشاره به استقرار سامانه پیشگیری از طلاق در استان قزوین، گفت: باید کارکنان و مشاوران این طرح مورد تأیید دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی باشند و کسانی که شرایط لازم را ندارند نباید در این زمینه فعالیت کنند.

وی افزود: باید سوابق مجریان این طرح کاملا مثبت باشد تا بتوانند گام های مثبت برای کاهش مشکلات زوج های جوان بردارند.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و فضای مجازی که رهبر فرزانه انقلاب بر آن ها تأکید بسیار دارند باید مورد توجه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان قرار گیرد.

این مسوول طلاق را یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: اگر طلاق در جامعه افزایش یابد جرائم متعدد دیگری در سطح جامعه به دنبال خواهد شد.

وی عنوان کرد: باید همه ما مسئولان با همراهی یکدیگر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم گام های مؤثر برداریم.

قدرتی با اشاره به لزوم افزایش نظارت ها بر فضای مجازی مطرح کرد: به عنوان مثال یک کانال تلگرامی در استان قزوین بدون اینکه هیچ گونه جرمی اثبات شود به مدیران این استان اتهاماتی را وارد می سازد که دستورات لازم برای شناسایی مدیران این کانال های تلگرامی صادر شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: چاه های غیرمجاز این استان به زودی مسدود می شود و دستگاه قضایی هیچ مجوزی برای بازگشایی چاه های مسدود شده صادر نمی کند چون منابع آبی استان به مرحله بحران رسیده است و حیات تمام موجودات را تهدید می کند.

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این نشست گفت: فعالیت شورا پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با شتاب خوبی برنامه های مدنظر را دنبال می کند که در همین راستا باید از تمام ظرفیت های سمن ها به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: هرکجا از ظرفیت نیروهای مردمی برای کنترل آسیب ها بهره مند شده ایم موفقیت های قابل توجهی حاصل شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نقش مردم در مقاطع حساس در کنترل جامعه در موضوعاتی همچون پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی باید پررنگ تر شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: در موضوع کاهش وقوع جرائم در استان توفیقات خوبی حاصل شده اما نتیجه مورد نظر به دست نیامده که به همین منظور لازم است تمام نهاد های متولی به صورت جدی و بدون نگاه آماری به میدان بیایند.

صادقی نیارکی افزود: باید سمن هایی که فعالیتی انجام نمی دهند، فعال تر شوند و در مسیر تعیین شده که همان کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم است گام بردارند و باید نظارت های لازم نسبت به فعالیت های آنان نیز صورت پذیرد تا سرمایه های اجتماعی مردمی هرز نرفته و به آسیب دیگر تبدیل نشود.

وی با انتقاد از برخی مدیران که حضور مستمر در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم ندارند، گفت: فعالیت این شورا بسیار قابل اهمیت و مهم است اما با بی توجهی مدیران استان قزوین در جلسات این شورا شاهد هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد: الگوی کشت در قزوین رعایت نمی شود و کشت محصولاتی که آب بری زیاد و بازدهی اندک دارند همچنان تداوم دارد که باید کشت محصولات با اجرای برنامه های مقابله با بحران آب همخوانی داشته باشد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: الگوی کشت باید از سوی سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مجری اساسی توزیع آب برای کشاورزان اولویت بندی شود تا مصرف منابع آبی استان حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد تا شاهد بحران آب در استان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.