کرج - نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شوراها با هم برادر باشند و از دو قطبی بودن پرهیز کنند، گفت: شوراها هیچگونه هماهنگی با نهادهای نظارتی ندارند و فکرمی کنند جزیره ای هستند که باید خود کارهایشان را پیش ببرند.

شوراها با نهادهای نظارتی هماهنگ نیستند/ پرهیز از دو قطبی کردن شورا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزیز اکبریان ظهر امروز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی استان البرز با بیان اینکه به مصوبات شوراها بایستی احترام گذاشت و برای رفع مشکلات مردم پیگیر بود، اظهار کرد: متاسفانه چه در مجلس و چه در شورا حدود۸۰ درصد اعضا به نسبت گذشته عوض شده اند بنابراین  تجربه ای که اعضا در دوران قبل داشتند کنار گذاشته می شود و در دوره جدید اعضا فکر می کنند شورا جزیره است و خودشان تصمیم گیرنده هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: یکی از معضلات در کشور این است که بخش خصوصی را رقیب خود می دانند در حالی که کشور با بودجه دولت آباد نخواهد شد و برای به میدان آمدن بخش خصوصی به سرمایه گذران باید حرمت قائل شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری ها بدهکار نباشند کاری را پیش نمی برند، خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه های بزرگ باید ریسک کرد تا بتوان در طول دوران خدمت شورا و شهردار چند پروژه بزرگ به سرانجام برسد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه شهرداری ها فقط به فکر پرداخت حقوق پرسنل خود هستند  و تصور می کنند کاربزرگی را انجام داده اند افزود: این در حالی است که جمعی از کارکنان شهرداری با مراجعه به نهادها از عدم پرداخت حقوق خود گله مند هستند.

اکبریان درادامه گفت: اگر کارها به درستی انجام شود نهادهای نظارتی مداخله ای نخواهند کرد درحالی که شوراها هیچگونه هماهنگی با نهاد های نظارتی نداشته و فکر می کنند جزیره ای هستند که خود باید کارها را پیش ببرند.

رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قصد زیر سوال بردن شهردار یا شورای خاصی را ندارم، خاطرنشان کرد:چرا بایستی در کلانشهری به مانند کرج بعد از ۶ ماه شهردار استعفا دهد و شهر را دچار مشکل کنند.

اکبریان در پایان گفت: اعضای شوراها  با هم برادر باشند و از دو قطبی بودن پرهیز کنند و منافع شهر و مشکلات مردم در اولویت باشد.

رئیس شورای شهر کرج نیز در این همایش گفت: در خصوص حمل و نقل شهری بخش قابل توجهی از آن بر دوش شهرداری ها می باشد و  این درحالی است که توجه جدی حاکمیت  و دولت برای همکاری با شهرداری های استان یک ضرورت است.

محمدنبیونی  با بیان اینکه کلانشهر کرج جمعیت قابل توجه ای دارد، گفت: در این شهر با تراکم بالا و مشکلات عدیده ای در بحث حمل و نقل شهری و تکمیل مترو مواجه ایم که نیازمند عزم ملی است.

وی اضافه کرد: با حمایت های مجلس شورا و استاندار البرز در حمل و نقل شهری  و متروی شهری  بخشی از مشکلات شهر را کاهش دهد.

رئیس شورای شهر کرج در پایان با اشاره به اینکه  پسماند یکی از معضلات جدی در تمام شهرهای استان است، گفت: این موضوع در قالب کار گروه نیاز به پیگیری های جدی دارد و  کمک و یاری همه نهادها را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.