قزوین_ مرکز هشدار الکترونیک مها با حضور معاون عملیات ناجا در استان قزوین راه اندازی شد.

مرکز هشدار الکترونیک (مها) در قزوین راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان قزوین، مرکز هشدار الکترونیک (مها) با حضور مسوولان کشوری و استانی در استان قزوین راه اندازی شد.

سردار حسین ساجدی نیا در آئین افتتاح این مرکز اظهار داشت: با این سیستم توان پاسخگویی به تماسهای مردمی ۱۱۰ و اشتراک گذاری تماس شهرستان ها افزایش می یابد. 

️ وی ادامه داد: این سیستم در حال حاضر در ۱۱ استان کشور راه اندازی شده و به زودی در سایر استانها نیز این خدمات ارائه می شود.

معاون عملیات ناجا افزود: با راه اندازی این سیستم در استان قزوین خدمات با سرعت بیشتری داده می شود و در صدد هستیم خدمات بیشتری را در سراسر کشور در پلیس ۱۱۰ و فوریتهای پلیسی به هموطنان ارائه کنیم. 

سردار ساجدی نیا اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۲ میلیون تماس در کشور گرفته می شود و با این تجمیع تماسها نیز افزایش خواهد یافت که ۴۰ درصد آنها عملیاتی می شود و تلاش می کنیم با افزایش تماس ها هم قابلیت های پلیس را برای پاسخگویی به نیازها بیشتر کنیم. 

 وی یادآور شد: زمان حضور مأموران در صحنه حادثه حدود ۷ دقیقه پس از تماس است و به طور میانگین پلیس ۱۱۰ در مدت زمان ۱۰ دقیقه سر صحنه حاضر می شود که امیدواریم این زمان به استاندارد لازم برسد. 

معاون عملیات ناجا با بیان اینکه این طرح سرعت عوامل پلیس را بیشتر می کند و بازخوردها بهتر کنترل می شود عنوان داشت: بر اساس ارزیابی انجام شده ، میزان رضایت مندی مردم از پلیس ۱۱۰ بیشتر از ۹۰ درصد است. 

 این مقام مسئول از راه اندازی سیستم پیامکی در مرکز فوریت های پلیسی بعد از تجمیع به عنوان اولویت سال ۹۷ در این سامانه خبر داد واذعان داشت: این کار در دو استان به صورت آزمایشی انجام شده است. 

وی در پایان با اشاره به کاهش جرایم در کشور تصریح کرد: در حوزه جرایم با اقدامات انجام شده شاهد کاهش جرایم خشن در کشور هستیم و با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در سایر جرایم نیز شاهد کاهش جرایم باشیم. 
 

سردار مهدی محمودی هم در این مراسم گفت: استان قزوین با قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی ۱۱ استان کشور از موقعیت خاصی برخوردار بوده و داشتن ۱۴۰هزار کارگر و ۱۲۰ هزار دانشجو اهمیت تقویت امنیتی استان را دو چندان کرده است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در نوروز سالجاری با افزایش سفرهای نوروزی شاهد کاهش سوانح جاده ای بودیم که این موفقیت با تعامل و همکاری همه ی دستگاه های زیربط و حضور موثر پلیس بدست آمده است. 

 وی بیان کرد: با افتتاح مرکز هشدار الکترونیک (مها) سرعت خدمات رسانی به مردم در زمینه ی پلیس ۱۱۰ به شدت افزایش یافته و خدمت رسانی تسهیل میشوذ که امیدواریم رضایتمندی مردم را جلب کند. 

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: با افزایش خطوط تماس در پلیس ۱۱۰ از ۵ خط به ۱۰ تا ۱۵ خط زمینه ی افزایش خدمت رسانی و حضور سریع تر پلیس در صحنه مهیا شده است. 

سردار محمودی در پایان تصریح کرد: امنیت استان قزوین در شاخص های بسیار خوبی قرار دارد و با بروز کردن تجهیزات خود امیدواریم سرعت خدمت رسانی به مردم نیز هر سال بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.