وزیر خارجه آمریکا در ریاض گفت: اگر نتوانیم توافق هسته‌ای با ایران را اصلاح کنیم، از آن خارج خواهیم شد.

پمپئو: برجام اصلاح نشود از آن خارج می‌شویم

وزیر امور خارجه جدید آمریکا که به عربستان سعودی سفر کرده در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود اظهارات روزهای اخیر مقامات کاخ سفید در خصوص برجام را تکرار کرد.

 اسکای نیوزگزارش داد ، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، در این کنفرانس خبری با بیان اینکه شکل کنونی توافق هسته‌ای با ایران تضمین‌های لازم را برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح‌هسته‌ای نمی‌دهد افزود: ما به کار با شرکای خود برای اصلاح برجام ادامه خواهیم داد و همان طور که رئیس‌جمهور ما گفته است، اگر نتوانیم توافق هسته‌ای با ایران را اصلاح کنیم، از آن خارج خواهیم شد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ایران پس از امضای توافق هسته‌ای بسیار بد رفتار کرد و در یمن به حمایت از حوثی‌ها و خشونت آنها از طریق تجهیز آنها به اسلحه و آموزش آنها ادامه داد و این امر نقض آشکار قوانین سازمان ملل است. حوثی‌ها به صورت سازماندهی شده به سوی عربستان موشک شلیک می‌کنند و دریانوردی بین‌المللی در دریای سرخ را تهدید می‌کنند. لذا ما از عربستان سعودی حمایت خواهیم کرد.

پمپئو در ادامه مدعی شد: ایران امنیت و ثبات منطقه را کاملا از طریق شبه نظامیانش و حمایتش از سازمانهای تروریستی و تجهیز حوثی‌های یمن به سلاح، متزلزل کرده است و این کشور بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است لذا ما از فعالیت‌های تروریستی‌اش در منطقه چشم‌پوشی نخواهیم کرد. واشنگتن آماده حمایت از عربستان برای مقابله با تروریسم است و از چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور برای پیشرفت حمایت می‌کند.

وی در ادامه اظهاراتش پس از تاکید بر حمایت نظامی عربستان در مقابل انصارالله گفت که از سازش سیاسی در یمن و تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به این کشور برای حل و فصل سیاسی بحران در این کشور برای جلوگیری از جنگ داخلی  در آن حمایت می‌کند.

وی همچنین به لزوم اتحاد کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با ایران تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.