وزرای خارجه آمریکا و عربستان در نشست خبری مشترک در ریاض ضمن تکرار ادعاهای نخ نما علیه ایران بر لزوم بازنگری در توافق هسته ای تأکید کردند.

باید علیه ایران تحریم های بیشتری اعمال شود

به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه جدید آمریکا در اولین سفرش به عربستان در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» همتای سعودی اش اعلام کرد که با مسئولان سعودی درباره اهمیت وحدت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سخن گفته است.

این در حالی است که پیشتر گزارش هایی مبنی بر تلاش وزیر خارجه آمریکا برای حل و فصل اختلافات کشورهای عربی به ویژه عربستان و امارات و بحرین با قطر مطرح شده بود. پمپئو در این نشست خبری ادعاهای نخ نمای مسئولان آمریکایی علیه ایران را نیز تکرار کرده و مدعی شد که ایران امنیت خاورمیانه را به خطر می اندازد و از تروریسم در جهان حمایت می کند.

با وجود صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و عمل کردن تهران به تعهدات بین المللی خود در سایه بدعهدی های آمریکا در برجام، وی مدعی شده است که کشورش می خواهد تضمین هایی دریافت کند که ایران سلاح اتمی در اختیار نداشته باشد.

از سوی دیگر عادل الجبیر هم گفت که عربستان سیاست های آمریکا در قبال ایران را تأیید می کند و با دخالت آشکار در امور داخلی ایران مدعی شد که باید به دلیل برنامه موشکی ایران و آنچه حمایت تهران از تروریسم خوانده می شود تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کرد.

وی افزود: از سیاست های ترامپ در خصوص ایران به ویژه تعدیل توافق هسته ای حمایت می کنیم و به نظر ما باید ایران با تحریم های بیشتری مواجه شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که عربستان یکی از شرکای اصلی واشنگتن است و مدعی شد که اگر آمریکا نتواند توافق هسته ای را تعدیل کند از این توافق خارج خواهد شد و گفت که رویکرد ایران بعد از برجام بدتر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.