همدان : در بیست و یکمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن مطرح شد: تاکنون تعداد۴۹۵ چاه غیرمجاز در شهرستان رزن پر و مسلوب المنفعه شده است.

پر و مسلوب المنفعه نمودن ۴۹۵ چاه غیرمجاز در شهرستان رزن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد چهاردولی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن گفت: از ابتدای اجرای طرح احیاء وتعادل بخشی در شهرستان تا کنون تعداد ۴۹۵ حلقه چاه غیرمجاز را پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی افزود: حاصل پرکردن این تعداد چاه غیرمجاز صرفه جویی بیش از۱۰۷ میلیون مترمکعبی در منابع آب زیرزمینی شهرستان بوده است.

چهاردولی اظهارکرد: به دلیل عدم تزریق بودجه کافی از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۵ چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است.

مدیرمنابع آب شهرستان رزن گفت: از ابتدای سال ۹۳ نیز تاکنون تعداد ۳۱۷ دستگاه کنتور اعم از الکترو مغناطیس، حجمی و ... بر روی چاه های مجاز شهرستان نصب شده است.

چهاردولی ادامه داد: از اداره برق این درخواست را داریم که برق چاه هایی که کنتور نصب نکرده اند را قطع کند تا مالکین آنها برای نصب کنتور سریعا" اقدام نمایند.

وی گفت: در جلسات قبلی شورای حفاظت اولویت بندی شده که ابتدا چاه های با عمق زیاد و برداشت بالا پر و مسدود شوند.

چهاردولی میزان بارندگی سال جاری تاکنون در این ایستگاه ۲۲۱ میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ میلیمتر و در بلند مدت ۲۴۴ میلمتر عنوان کرد و افزود: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۱۰ درصد کاهش را  در این ایستگاه نشان می دهد.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان رزن ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت منابع آب شهرستان گفت: ما به دنبال برخورد جدی با استفاده بی رویه از منابع آبی هستیم.

سلامتی افزود: از ظرفیت تمامی دستگاه ها و بویژه تریبون نمازجمعه باید استفاده شود تا بهتر بتوان منابع آبی را حفاظت و مدیریت کرد.

فرماندار شهرستان رزن تاکید کرد: اولویت بندی در پر نمودن چاه های غیرمجاز کماکان ادامه دار باشد تا نارضایتی بوجود نیاید.

وی اظهار کرد: در هر جلسه شورای حفاظت سمن ها گزارشی از کارهایی که انجام دادند را ارائه نمایند.

سلامتی با بیان اینکه مبحث صرفه جویی همت جمعی را می طلبد، افزود: نکته حائز اهمیت در این امر داشتن برنامه ریزی جامع و  اطلاع رسانی می باشد و بایستی در راستای حفاظت از منابع آب فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.