ایلام- مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در سال گذشته ۴۰ خانوار دارای دو معلول در استان ایلام خانه دار شدند.

خانه دار شدن ۴۰ خانوار دارای دو معلول

زهرا همتی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه خانه دار شدن خانوارهای دارای دو معلول از اولویت های این سازمان است، اظهارداشت: خانوارهای دارای دو معلول، پس از احراز معلولیت توسط سازمان، کمک هزینه ساخت مسکن دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن به ازای هر فرد کم توان ۸ میلیون تومان است، اظهار داشت: در مناطق روستایی کمک هزینه ساخت به ازای هر معلول ۱۸ میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی و ۱۸ میلیون تومان هم توسط بنیاد مسکن پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه در مناطق شهری ۲۵ میلیون تومان کمک هزینه خرید با همکاری این سازمان و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی با خانوارهای دارای دو معلول داده می شود، افزود: در همین راستا، سال گذشته ۴۰ خانوار دو معلوله شامل ۲۰ خانوار شهری و ۲۰ خانوار روستایی با استفاده از کمک های این سازمان و دیگر دستگاه ها، خانه دار شدند.

همتی با اشاره به لزوم تلاش برای خانه دار شدن جامعه هدف بهزیستی، بیان داشت: در برنامه سال جاری، تهیه خانه برای ۱۰ خانوار شهری و ۱۰ خانوار روستایی گنجانده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به مشکلات تعاونی مسکن بهزیستی ایلام، خاطرنشان ساخت: خانوارهای تحت حمایت بهزیستی ایلام در سال های گذشته به صورت خودجوش تعاونی مسکن تشکیل داده و سرمایه اولیه خود را در اختیار پیمانکاری قرار دادند که توانایی کار نداشته و متأسفانه اندک سرمایه این قشر محروم جامعه را هم از بین برده است.

همتی به شکایت اعضا از پیمانکار و باز بودن پرونده در مجاری قضایی اشاره و تصریح کرد: با وجود طرح دعوی در دادگستری، اما این پرونده همچنان بلاتکلیف است و نه خانه ای ساخته شده و نه حتی زمین آن مشخص شده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان دستگاه قضایی در استان، سرانجام این پرونده مشخص شود تا حق جامعه هدف این سازمان بیش از این پایمال نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.