معاون وزیر صنعت از طراحی چندین پروژه ویژه حمایت از کالای ایرانی خبر داد و گفت: در حوزه پوشاک برنامه های مفصلی در حوزه حمایت از تولید داخلی تدارک دیده شده است.

احتمال تعلیق ۲ ساله مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکنندگان

به گزارش قدس آنلاین، رضا رحمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: امسال در وزارت صنعت، پروژه های ویژه ای برای حمایت از کالای ایرانی با برنامه زمان بندی ارایه و تدوین شده که از جمله آن، طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور است.

وی ادامه داد: برنامه مفصلی برای  نوسازی ناوگان تجاری کشور تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه معادن پروژه های مهمی در زنجیره فولاد و مس تدارک دیده شده است و البته برای خرید کالای ایرانی نیز پروژه عملیاتی تدارک دیده شده است.

رحمانی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز پروژه ها ارزیابی خواهد شد و برخی طرحها نیز ادامه خواهند یافت و در این راستا ۲۰هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع کوچک تامین مالی شده است.

وی از معرفی ٢٨٥٢٠واحد صنعتی کوچک و متوسط برای تامین مالی به بانکها خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ٥٨٥١پروانه بهره برداری صادر شده است که ۲۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و البته از حیث تعداد حدود ٣.٥ درصد رشد را تجربه کرده اند.   میزان اشتغال زایی طرحها نیز رشد کرده است و البته مردم میل و رغبت بیشتری نسبت به کسب و کار و راه اندازی آن پیدا کرده اند.

رحمانی ادامه داد: ٩٨فقره پروانه اکتشاف در سال گذشته صادر شده که ٢٥.٥درصد رشد را نشان می دهد؛ این در حالی است که پروانه بهره برداری نیز در همین حدود بوده است  که میزان اشتغال آن ٥٩٣٨ نفر بوده است که رشد ٤٧.٥ درصدی را تجربه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی صنعت امسال نهایی خواهد شد؛ چراکه وزیر صنعت قول داده است که این استراتژی را به مجلس ارایه دهد.

به گفته رحمانی، سامانه جامع تجارت در جهت شفافیت و توزیع بهینه و یکسان اطلاعات راه اندازی شده و قاچاق را کاهش داده است به نحوی که به ١٢ میلیارد دلار قاچاق اکنون رسیده ایم؛ در این میان اشکالات ثبت سفارش هم در حال برطرف شدن است.

احتمال تعلیق دوساله مالیات برارزش افزوده تولیدکنندگان

وی اظهار داشت: رییس جمهور نیز اعلام کرده که واحدهای تولیدی شفاف با افزایش مالیات سالانه مواجه شوند پذیرفته شده نیست و بنابراین پایه مالیاتی در سال جاری افزایش خواهد یافت تا فراریان مالیاتی شناسایی شده و فشار از روی تولیدکنندگان واقعی و شفاف برداشته شود.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در این میان با سازمان امور مالیاتی رایزنی شده است تا تسهیلاتی نیز در حوزه مالیات بر ارزش افزوده به تولیدکنندگان داده شود که دامنه آن از تعلیق دوساله تا ارایه تسهیلات و تجدیدنظر بر روی ارقام مالیاتی است.

وی افزود: ما در حوزه پوشاک مزیت هایی داریم ولی به هر حال باید تلاش بسیاری در این حوزه داشته باشیم.

برق مصرفی مشترکی صنعتی در سال ۹۶ حدود ۷.۹ افزایش یافته و در حوزه گاز مصرفی ۴.۵ درصد رشد داشته‌ایم؛ ضمن اینکه از اقدامات مهم وزارت صنعت در سال ۹۶ اصلاح ساختارها و بهبود فضای کسب و کار بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.